رئیس جمهوری آمریکا در جریان نشست کابینه گفت : ما اکنون به ترکیه می‌گوییم که قصد فروش اف ۳۵ به آن ها را نداریم.

به گزارش مرور نیوز، دونالد ترامپ  پیشنهادی درباره اینکه آیا می‌خواهد تحریم‌هایی را علیه ترکیه بابت این تصمیمش اعمال کند یا خیر، مطرح نکرد و ادامه داد: موقعیت بسیار دشواری است که آمریکا در آن قرار گرفته است. از همان ابتدای امر می‌شد گفت که ما روی این مساله کار می کردیم. خب ببینید چه اتفاق افتاد، این واقعاً عادلانه نیست.

رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد: من روابط بسیار خوبی با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه دارم و وضعیت بسیار پیچیده است ترکیه‌ای‌ها نیاز به سامانه‌های پاتریوت برای اهداف نظامی داشتند اما دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا آن را رد کرد.

ترامپ ادامه داد: ترکیه در چنین شرایطی ناگزیر به خرید سامانه‌ اس ۴۰۰ روسیه شد؛ موضوعی که واشنگتن آن را رد می‌کند زیرا آنکارا عضو ناتو است.

وی افزود: اما به دلیل در اختیار داشتن موشک‌های تولید روسیه، ترکیه‌ای‌ها از خرید بیش از ۱۰۰ فروند جنگنده منع می‌شوند. البته ما روابط خوبی با ترکیه داریم اما ناگزیرم به آنها بگویم ما هرگز به شمال جنگنده‌های اف -۳۵ را نمی‌فروشیم زیرا شما ناگزیر شدید سامانه‌های موشکی دیگری خریداری کنید.

رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد: این وضعیتی که در آن قرار گرفته‌ایم بسیار دشوار است اما ما برای حل آن تلاش می‌کنیم و خواهید دید چه اتفاقی خواهد افتاد.