وزیر امور خارجه روسیه و ترکیه در مذاکراتی تلفنی، علاقه‌مندی دو کشور برای شکل گیری هر چه سریعتر و آغاز به کار کمیته قانون اساسی سوریه را مورد تایید قرار دادند.

به گزارش مرور نیوز، بر اساس اطلاعات منتشره از سوی وزارت خارجه روسیه ، طرفین در جریان این مذاکرات روند کنونی حل و فصل سیاسی اوضاع در سوریه ، با توجه به مفاد قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت سازمان ملل را مورد بررسی قرار دادند. در این زمینه دو طرف بر لزوم هرچه سریعتر شکل گیری و آغاز به کار کمیته قانون اساسی سوریه تاکید کردند.

 وزرای خارجه روسیه و ترکیه همچنین وضعیت کنونی در منطقه کاهش تنش ادلب را مورد تبادل نظر قرار داده و بر اهمیت هماهنگی تلاش‌های دوجانبه در راستای مقابله با تهدیدات تروریستی در این منطقه، با هدف اجرای کامل تفاهم‌نامه مربوط به تثبیت اوضاع در منطقه کاهش تنش ادلب که در ماه سپتامبر سال 2018 در پایان مذاکرات روسای جمهوری روسیه و ترکیه در بندر سوچی امضاء شده تاکید کردند.

لاوروف و چاووش‌اوغلو همچنین برخی مسائل مربوط به روابط دوجانبه بین روسیه و ترکیه را نیز مورد بررسی قرار دادند. این گفت‌وگوی تلفنی به ابتکار عمل طرف ترکیه‌ای صورت گرفت.