وزیر خارجه آمریکا برای حضور یافتن در تلویزیون ایران تمایل نشان داده و گفت : آماده است به تهران بیاید و در تلویزیون ایران با خوشحالی، استدلال آمریکا برای تحریم‌ها را توضیح دهد.

به گزارش مرور نیوز، مایک پمپئو در گفت‌گویی با شبکه بلومبرگ برای حضور یافتن در تلویزیون ایران تمایل نشان داده و گفت که آماده است به تهران بیاید و در تلوزیون ایران با خوشحالی، استدلال آمریکا برای تحریم‎ها را توضیح دهد.

وی همچنین در این باره گفت: من از فرصت گفت‌وگوی مستقیم با مردم ایران درباره آن‌چه حکومتشان انجام داده و آسیبی که به ایران وارد کرده، استقبال خواهم کرد.

پمپئو همچنین با تلاش برای ایجاد شبهه در اختیارات وزیر خارجه کشورمان مدعی شد: ظریف به اندازه‌ای مسئول دولت ایران است که «مردی بر روی ماه» می‌تواند باشد و سرانجام [کارها] از سوی کسان دیگری مدیریت می‌شود.

وی افزود: هدف آمریکا این است تا جایی که بتوانیم، ثبات بیشتری در خاورمیانه ایجاد کنیم.

وزیر امور خارجه آمریکا علاوه بر این درباره خروج از توافق هسته‌ای گفت: بنابراین ما از توافق هسته‌ای خارج شدیم، دادن پول به آن‌ها را متوقف کردیم، بر حکومت ایران اعمال فشار کرده و آن‌ها را مجبور می‌کنیم تا درباره نحوه رفتارشان تصمیمات سختی بگیرند.

وی در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت: ما می‌خواهیم رفتار حکومت ایران تغییر کند تا مردم ایران سرانجام بتوانند به آن‌چه سزاوارشان است،‌ دست یابند.