وزیر امور خارجه آمریکا با مطرح کردن ادعاهایی، اعمال تحریم‌های چندی پیش دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا علیه رهبر معظم انقلاب، ظریف را مدافع مهم رهبری دانست.

به گزارش مرور نیوز،  مایک پمپئو ، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری در واکنش به تحریم شدن محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا با مطرح کردن ادعاهایی، اعمال تحریم‌های چندی پیش دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا علیه رهبر معظم انقلاب، ظریف را مدافع مهم رهبری دانست.

این واکنش وزیر امور خارجه آمریکا پس از آن مطرح می‌شود که وزارت خزانه‌داری آمریکا شب گذشته نام وزیر امور خارجه کشورمان را در فهرست افراد تحریم شده قرار داد.

حدود یک ماه پیش مقامات آمریکایی اعلام کرده بودند که قصد دارند ظریف را تحریم کنند ولی برخی از رسانه‌های غربی در آن موقع گزارش دادند که آمریکا احتمالا به خاطر عواقب این موضوع در تصمیم خود تجدیدنظر خواهد کرد ولی روز چهارشنبه به وقت محلی آمریکا وزیر امور خارجه کشورمان را در لیست تحریمی خود قرار دادند.

آمریکایی‌ها همچنین در سفر اخیر ظریف به نیویورک برای شرکت در نشست سازمان ملل محدودیت‌هایی را برای تردد او وضع کرده بودند. چنانکه او فقط می‌توانست به دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل، ساختمان سازمان ملل و همچنین محل اقامت خود در نیویورک تردد داشته باشد.