رئیس‌ جمهور آمریکا که تاکنون بارها مدعی شده دولتش برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران آمادگی دارد، این‌بار گفت تهران اکنون به دنبال مذاکره با او است!

به گزارش مرور نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اجتماع هواداران خود در شهر «سینسیناتی» در ایالت اوهایو مدعی شد ایران به دنبال مذاکره با دولت او است. او گفت: «ایران الان بدجور دنبال مذاکره است.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه ادعایش افزود: به یاد داشته باشید من گفته‌ام که ایران نسبت به ۲ سال و نیم گذشته کشور متفاوتی شده است. زمانی که من به قدرت رسیدم ایران در همه جا بود، اما آن‌ها هم اکنون خواهان مذاکره هستند.

وی سپس با افتخار به عهدشکنی و خروج از برجام ، گفت: من آمریکا را از توافق اتمی وحشتناک با ایران خارج کردم. من برای حفاظت از امنیت آمریکا از توافق اتمی وحشتناک با ایران خارج شدم. این یک توافق وحشتناک احمقانه بود.

ادعای رئیس‌جمهور آمریکا در حالی مطرح شده که او در ماه‌های گذشته انواع سیاست‌ها را برای مجاب کردن ایران به گفت‌وگو در پیش گرفته و ناکام مانده است. دولت او تاکنون بارها مدعی شده آماده برگزاری مذاکرات بدون هیچ پیش‌شرطی با تهران است.

دونالد ترامپ ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد.