به دنبال نقض قانون 370 توسط هند که منجر به تغییر تناسب جمعیت در کشمیر می‌شود از صبح امروز هزاران نفر از مردم کشمیر به خیابان ها آمدند و علیه دولت هند شعار سر دادند.

به گزارش مرور نیوز، مردم کشمیر  که علی رغم وجود شدیدترین حکومت نظامی به خیابان ها آمده‌اند خواستار برقراری مجدد این قوانین هستند. در حال حاضر تظاهرات گسترده در خیابان ها سرینگر، پلواما، باره مولا و... ادامه دارد و صدها هزار نیروی نظامی هندی که در حالت آماده باش کامل قرار دارند به سوی تظاهرات کنندگان یورش برده‌اند.

آخرین گزارش ها حاکی است در شلیک های مستقیم نیروهای نظامی هند 6 کشمیری شهید و بیش از 100 نفر نیز زخمی شده‌اند.

خبرگزاری های مختلف جهان گزارش هایی از شلیک توسط تفنگ های ساچمه ای و همچنین گاز اشک آور توسط نظامیان هندی منتشر کرده‌اند.

هند به منظور جلوگیری از نشر اخبار کشمیر به خارج سرویس اینترنت، تلویزیون و حتی موبایل را در منطقه به صورت کامل قطع کرده است.

ارتش هند طی سه دهه اخیر بیش از 100 هزار نفر را در کشمیر اشغالی کشته و باعث مفقود الاثر شدن 10 هزار نفر دیگر شده‌اند.

سازمان ملل اقدامات هند در کشمیر را نقض آشکار حقوق بشر دانسته است و خواستار برگزاری یک همه پرسی آزادانه جهت تعیین سرنوشت کشمیر به دست مردم این منطقه است.

با تغییر تناسب جمعیت و حضور غیر کشمیری ها در منطقه عملا مسلمانان به حاشیه کشیده خواهند شد و هندو مذهبان رای به الحاق کشمیر به هند خواهند داد.