هشدار اسکاتلند در خصوص برگزیت، آزادی محله الفرافره در حلب، رد امکان منطقه پرواز ممنوع در سوریه، ممانعت صهیونیست ها از انتقال بیماران فلسطینی، اخراج 87 کارمند میت، 194 کشته در واژگونی قایق مهاجران و مرگ 12 سرباز افغان از مهمترین رویدادهای جهان در 12 ساعت گذشته می باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز،  نیکولا استرجن وزیر اول اسکاتلند خواستار شفاف سازی بیشتر لندن در مورد برگزیت شد و درباره برگزیت سخت و صدمه آن به اقتصاد هشدار داد.

نیروهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت در ادامه پیشروی های خود در شهر حلب محله الفرافره را از لوث وجود تروریست ها آزاد کردند.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان از امکان اجرای منطقه پرواز ممنوع در سوریه ابراز تردید کرد. پیش از این اشتان مایر وزیر خارجه این کشور خواستار اجرای منطقه پرواز ممنوع در سوریه جهت عدم پرواز هواپیماهای نظامی بر فراز این کشور به مدت هفت روز شده بود.

نیروهای اسرائیلی از خروج یک بیمار سرطانی فلسطینی از نوار غزه که قصد داشت برای انجام معاینات به مناطق اشغالی برود ممانعت به عمل آوردند.

هشتاد و هفت تن از کارمندان سازمان اطلاعات و جاسوسی ترکیه موسوم به میت در ارتباط با کودتای نافرجام اخیر این کشور از کار برکنار شدند.

در پی کشف 25 جسد دیگر آمار تلفات واژگونی مهاجران آفریقایی که قصد عزیمت به اروپا را داشتند به 194 تن افزایش یافت. این قایق 31 شهریور ماه با صدها پناهجو در آب های مصر  واژگون شد.

دو سرباز ارتش افغانستان پس از حمله به همرزمان خود و قتل 12 تن از آنان به سوی نیروهای طالبان گریخته و به آن ها پیوستند.