یک منبع مطلع در دفتر نخست‌وزیری بریتانیا، جانسون می‌گوید، بریتانیا ۳۱ اکتبر، با یا بدون توافق، از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد و پارلمان بریتانیا نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.

به گزارش مرور نیوز، بوریس جانسون در اولین سفرش به عنوان نخست‌وزیر بریتانیا با همتایان اروپایی خود در آستانه نشست ۲۴-۲۶ اوت نشست گروه هفت در فرانسه دیدار می‌کند. به گفته یک منبع مطلع در دفتر نخست‌وزیری بریتانیا، جانسون می‌گوید، بریتانیا ۳۱ اکتبر، با یا بدون توافق، از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد و پارلمان بریتانیا نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.  

در حالی که بوریس جانسون مرتبا به ترک اتحادیه اروپا بدون توافق در ۳۱ اکتبر وعده می‌دهد، مگر اینکه این نهاد با مذاکره دوباره بر سر شرایط بریگزیت موافقت کند، بریتانیا در داخل هم به سمت یک بحران قانون اساسی حرکت می‌کند.

پس از بیش از سه سال از سلطه بریگزیت بر امور اتحادیه اروپا، این نهاد بارها از بازگشایی "توافق خروج" که شامل یک سیاست تضمین مرزی ایرلند می‌شود که ترزا می، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا در ماه نوامبر توافق کرده بود، امتناع کرده است.

نخست‌وزیر بریتانیا از سوی طیف گسترده‌ای از سیاستمداران برای جلوگیری از خروج بی‌نظم تحت فشار است و جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر متعهد شده است تا دولت جانسون را در اوایل سپتامبر با رای عدم اعتماد روبرو کند و بریگزیت را به تاخیر بیندازد.