رسانه‌های کره‌ جنوبی مدعی شدند که کره‌ شمالی امروز موشک هایی را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مقام‌های ژاپنی مدعی شدند که کره‌شمالی مجددا موشک های بالستیک شلیک کرده است.

کره‌شمالی در هفته‌های گذشته چندین پرتاب موشکی داشته که عمدتا موشک‌های کوتاه‌برد بوده است. این شلیک‌های آزمایشی اعتراض همسایگان کره‌شمالی را برانگیخته است. ناظران معتقدند، تحرکات کره‌شمالی اعتراضی به مذاکرات هسته‌ای متوقف‌شده با آمریکا و رزمایش اخیر ایالات متحده با سئول است که به اعتقاد پیونگ‌یانگ، تمرین برای آمادگی جنگی به حساب می‌آید.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از بیانیه ارتش کره‌جنوبی گزارش داد، کره‌شمالی دو موشک کوتاه‌برد بالستیک از سوندئوک در نزدیکی ساحل شرقی این کشور شلیک کرد که ۲۳۵ مایل را پیمود. این هفتمین بار از اواخر ماه گذشته است که کره‌شمالی موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد یا دیگر تسلیحات را آزمایش می‌کند. 

مقام‌های دفاعی کره‌جنوبی جزئیات دیگری از این پرتاب منتشر نکرد و تاکید داشت در حال بررسی داده‌های دریافتی از رادارها و دیگر تجهیزات گردآوری اطلاعات است. این آزمایش‌ها پس از آن انجام می‌شود که کره‌جنوبی پنج‌شنبه تصمیم گرفت به پیمان اشتراک اطلاعاتی با ژاپن پایان دهد. تصمیم‌ سئول ظرف ۹۰ روز اجرایی می‌شود.