سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: یگان موشکی یمن با ۱۰ فروند موشک بالستیک فرودگاه جیزان (جازان) عربستان و دیگر پایگاه‌های نظامی در این منطقه را هدف قرار داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای گفت: یگان موشکی یمن ۱۰ فروند موشک بالستیک مدل بدر ۱ را به سوی فرودگاه جیزان عربستان سعودی و دیگر پایگاه‌های نظامی در این منطقه شلیک کرد و در این عملیات ده‌ها تن از نیروهای عربستانی کشته و زخمی شدند.

یحیی سریع اظهار کرد: در عملیات گسترده یگان موشکی یمن آشیانه‌های جنگنده‌ها و هلی‌کوپترهای آپاچی در فرودگاه جیزان و همچنین دیگر پایگاه‌های نظامی موجود در این منطقه با دقت بالایی هدف قرار گرفتند.

سریع تاکید کرد: یگان موشکی یمن از زمان آغاز حملات دشمن علیه این کشور بزرگترین عملیات خود را با استفاده از موشک‌های بالستیک میانبرد انجام داد.

او تهدید کرد: در صورتی که عربستان به اقدامات خصمانه خود و نیز محاصره یمن ادامه دهد، عملیات‌های بزرگتر و گسترده‌تری را علیه این کشور آغاز خواهد کرد.

طبق گزارش تلویزیون رسمی عربستان، در مقابل ائتلاف عربی ضد یمن مدعی شد: شش فروند از موشک‌های بالستیکی که نیروهای وابسته به انصارالله از استان صعده به سوی جیزان شلیک کردند را رهگیری و ساقط کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، ترکی مالکی، سخنگوی ائتلاف عربی در این رابطه مدعی شد، نیروهای ائتلاف دو فروند پهپاد نیروهای انصارالله را در حریم هوایی یمن رهگیری و سرنگون کردند.

هنوز اطلاعاتی از تلفات و خسارات این حمله منتشر نشده است.

یگان پهپادی یمن نیز بار دیگر پایگاه هوایی ملک خالد در منطقه عسیر در جنوب غرب عربستان را هدف قرار داده و با استفاده از جنگنده‌های مدل قاصف کی ۲ آشیانه‌های جنگنده‌ها و برج مراقبت موجود در این پایگاه را بمباران کرد. انصارالله شب گذشته اعلام کرد، حمله گسترده پهپادی به پایگاه ملک خالد بعد از اعلام حمله صبح روز یکشنبه به همین پایگاه بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: تکرار حمله انصارالله به پایگاه هوایی ملک خالد با هدف تعطیلی آن و فلج کامل پایگاه که مهم‌ترین پایگاه مورد استفاده ائتلاف عربی در عملیات‌هایش است، انجام گرفت.

به گفته یحیی سریع، این نیروها همچنین با استفاده از پهپادها فرودگاه أبها در عربستان را هدف قرار داده و برج مراقبت فرودگاه را بمباران کردند، همچنین این نیروها یک موشک بالستیک به سوی نجران شلیک کردند.

محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله و رئیس هیئت صنعا در این رابطه توییت کرد: در پاسخ به گستاخی و پافشاری دشمن بر محاصره یمنی‌ها یگان موشکی و پهپادی یمن مقابله به مثل کرد.

او افزود: راه‌اندازی فرودگاه‌ها و بنادر یمن در گرو تعطیلی زیرساخت‌های مشابه دشمن است.

یک منبع نظامی یمنی نیز گزارش داد: نیروهای مسلح یمن طی عملیاتی در غرب ارتفاعات مرزی النار بار دیگر کنترل تعدادی از پایگاه‌ها را به تصرف خود درآوردند.

این منبع از کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از نیروهای ائتلاف عربی طی عملیاتی در منطقه مرزی حیران در جیزان عربستان سعودی خبر داد.

علاوه بر این یک منبع نظامی دیگر اعلام کرد:‌ پایگاه‌های ائتلاف عربی در نزدیکی گذرگاه مرزی علب واقع در حد فاصل صعده و عسیر با چهار فروند موشک زلزال یک هدف قرار گرفتند. همچنین در حمله موشکی به شمال منطقه حیران تعدادی از نیروهای ائتلاف عربی زخمی شدند.