سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهار کرد: ارتش یمن با شلیک چند فروند موشک بالستیک بدر ۱ فرودگاه بین‌ المللی نجران را مورد هدف قرار دادند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از شبکه المسیره، سرتیپ یحیی سریع ، سخنگوی نیروهای مسلح یمن  گفت: یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با شلیک چند فروند موشک بالستیک بدر ۱ اهداف نظامی را در فرودگاه بین‌المللی نجران عربستان را مورد هدف قرار دادند.

وی افزود: در این حمله همچنین اهداف نظامی دیگری در عربستان هدف قرار گرفت.

سریع تصریح کرد که موشک‌های شلیک شده به طور دقیق به اهداف اصابت کرد و به دنبال این عملیات ناوگان هوایی فرودگاه نجران تعطیل شد.

این مقام یمنی در ادامه تأکید کرد که این عملیات در پاسخ به حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی به مناطق مختلف یمن انجام شد.

ائتلاف عربی تحت امر عربستان در ۲۶ مارس ۲۰۱۵ به منظور حمایت از عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری دولت مستعفی یمن عملیات نظامی را در یمن آغاز کرد. یمن به دلیل حملات متعدد این ائتلاف از شدیدترین بحران انسانی در جهان رنج می‌برد و بر اساس آمار سازمان ملل ۲۲ میلیون تن از شهروندان یمنی که حدود ۷۵ درصد از ساکنان این کشور را تشکیل می‌دهند، به انواع کمک‌ها و حمایت‌های انسانی نیاز دارند. جنگ یمن صدها کشته و زخمی بر جای گذاشته و این کشور را به سمت قحطی و گرسنگی پیش برده است.