یک گروه ۲۵ نفره از نیروهای گارد ملی ارتش آمریکا از پایگاه «فورت‌همیلتون» در ایالت نیویورک به افغانستان اعزام شدند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از «دیلی‌نیوز نیویورک»، جوخه 25 نفری از نیروهای گارد ملی ارتش آمریکا که قبل از اعزام در ایالت تگزاس هم آموزش دیده‌اند برای ماموریت 10 ماهه به افغانستان اعزام شدند.

سخنگوی بخش امور نیروهای ارتش در ایالت نیویورک اعلام کرد که این جوخه 25 نفره، پلیس نظامی نیز هستند که برای تامین و حمایت از امنیت نیروهای ائتلاف به افغانستان اعزام شده‌‌اند.

وی از ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه خودداری کرد.

این در حالی است که برخی از رسانه‌های غربی در ماه‌های گذشته از اعزام بیشتر نیروهای گارد ملی ارتش آمریکا به افغانستان خبر داده بودند.

آسوشیتدپرس نیز قبلا اعلام کرده بود که جوخه 30 نفری از نیروهای گاردملی از ایالت داکوتای شمالی آمریکا نیز به افغانستان اعزام خواهند شد که در عملیات‌های نظامی نیروهای ناتو و آمریکایی در افغانستان کمک خواهند کرد.

این افزایش تدریجی نیروهای آمریکایی در افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که همواره برخی از مقامات آمریکایی از احتمال اخراج نیروهای این کشور از افغانستان خبر می‌دهند.

«آسوشیتدپرس»، پیش از نیز در گزارشی نوشته بود که مشخص شدن آمار دقیق تعداد نیروهای آمریکایی در مناطق جنگی از جمله افغانستان همیشه کار آسانی نبوده است زیرا واحدهای نظامی آمریکایی همیشه در حال جابجایی و خروج و جایگزینی هستند و رهبران نظامی آمریکا تمایلی برای افشای تعداد دقیق نیروهایشان به خصوص نیروهای عملیات ویژه در مناطق جنگی مانند افغانستان ندارند.