پدافند هوایی حشد شعبی، یک پهپاد ناشناس را بر فراز مواضع خود در صلاح الدین عراق فراری داد.

به گزارش مرور نیوز،  الحشد الشعبی عراق از شلیک به سمت یک پهپاد ناشناس بر فراز یکی از مقرهای خود خبر داد.

«قحطان الباوی» رئیس سرویس اطلاعاتی فرماندهی عملیات الحشد در استان «صلاح الدین» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «یک پهپاد صبح امروز بر فراز لشکر 35 و مقرهای عملیات الحشد الشعبی در صلاح الدین پرواز می‌کرد».

شبکه خبری «السومریه» به نقل از الباوی گزارش داد که پدافند هوایی متعلق به الحشد، به سمت این پهپاد شلیک کرد.

در این بیانیه آمده است، پس از شلیک به سمت پهپاد، این پهپاد مجبور شد به سمت مسیر نامعلومی فرار کند.

الباوی تأکید کرد که سرویس اطلاعاتی وابسته به فرماندهی عملیاتی صلاح الدین نتوانسته است که پی ببرد چه کسی این پهپاد را فرستاده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد که عملیات مشترک هم درباره پرواز این پهپادها هیچ اطلاعی نداشته است.

این در حالی است که، پیش از این، پهپادهای متعلق به رژیم صهیونیستی بارها مواضع نیروهای الحشد الشعبی را هدف قرار دادند.

در واکنش به این مسئله، بسیاری از احزاب و سیاستمداران عراقی خواستار آن شدند که دولت عراق مانند حزب الله لبنان، پاسخ تجاوزات صهیونیست‌ها را بدهد، ولی تا کنون اقدامی از سوی بغداد صورت نگرفته است.

در همین ارتباط، «عبد الخالق العزاوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق با تأکید بر دست داشتن رژیم صهیونیستی در حملات اخیر به مواضع الحشد، تأکید کرد که کمیته‌های دولتی، تحقیقات خود را درباره علت انفجار انبارهای الحشد الشعبی به پایان رسانده‌اند.

العزاوی با بیان اینکه، بر اساس این تحقیقات، دوازده بار به مواضع نیروهای الحشد الشعبی حمله شده است، خاطر نشان کرد که «طرف آمریکایی که مسئول حمایت و نظارت بر حریم هوایی عراق است به طرف عراقی اعلام کرد که  پهپادهای اسرائیلی این حملات را انجام دادند».