وزیر امور خارجه انگلیس گفت: حمله به آرامکو ، نقض ناعادلانه حقوق بین‌ الملل و قابل نکوهش است. ما قاطعانه از شرکای سعودی خود حمایت می‌ کنیم.

به گزارش مرور نیوز به نقل از نیویورک تایمز،  دومینیک راب  ،  وزیر امور خارجه انگلیس  با تاکید بر اینکه حمله به تاسیسات نفتی عربستان نقض ناعادلانه حقوق بین الملل بود، اظهار کرد: برای اینکه بگوئیم چه کسی مسئول این حملات است نیازمند تمام حقایق هستیم و هنوز روشن نیست چه کسی این حملات را انجام داده است. 

راب گفت: حمله به آرامکو ، نقض ناعادلانه حقوق بین‌الملل و قابل نکوهش است. ما قاطعانه از شرکای سعودی خود حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه انگلیس روز گذشته نیز  بدون اشاره به ادامه تجاوز ظالمانه ائتلاف سعودی به مردم مظلوم یمن در پیامی توئیتری به جانبداری از ریاض پرداخت.

وزیر خارجه انگلیس در این خصوص نوشت: به تازگی با پمپئو (وزیر خارجه آمریکا) درباره حمله به عربستان صحبت کردم. انگلیس این رفتار را محکوم می کند.

این در حالیست که وزارت کشور عربستان دیروز با تائید این حمله اعلام کرده بود: دو آتش‌سوزی در دو مرکز تولید نفت شرکت آرامکو در استان «بقیق» و «هجره خریص» به وقوع پیوست و این دو آتش‌سوزی در نتیجه هدف قرار گرفتن شرکت آرامکو به وسیله پهپاد اتفاق افتاده است.

همچنین یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن چند ساعت پس از این حملات ضمن تائید بزرگترین حمله به تاسیسات نفتی در دورترین نقطه شرقی عربستان، از ادامه این حملات در صورت تداوم جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن خبر داد.