در ادامه آتشباری های مکرر در امتداد خط کنترل مرزی میان هند و پاکستان در منطقه کشمیر، عصر روز شنبه دست کم چهار غیرنظامی پاکستانی کشته شدند.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از منابع رسمی پاکستان، براثر شلیک گلوله خمپاره از سوی نیروهای مرزبانی هند، چهارنفر از ساکنان مناطق مرزی کشمیر پاکستان از جمله سه دختر جوان و یک پسربچه کشته و سه نفر دیگر نیز مجروح شدند.
این بار نیز پاکستان مدعی شد که طرف هندی آغازگر این تبادل آتش در مرز بوده است. نیروهای پاکستانی اعلام کردند که پاسخی کوبنده به اقدام نیروهای هندی داده اند.
همچنین ارتش پاکستان امروز مدعی شد که یک پهپاد کوچک جاسوسی مجهز به دوربین عکسبرداری و فیلمبرداری متعلق به هند را که درحال پرواز در حریم هوایی قلمروی پاکستان در اطراف خط کنترل مرزی در کشمیر بود، ساقط کرده است.
روز دوشنبه هفته گذشته نیز در تبادل آتش میان نیروهای مرزی هند و پاکستان در امتداد خط کنترل مرزی کشمیر، هفت نفر از سربازان ارتش پاکستان کشته شدند.
فرمانده ارتش پاکستان هفته گذشته اعلام کرد که نیروهای این کشور 11 نفر از نیروهای هندی را در جریان درگیری ها مرزی در روزهای اخیر، از بین برده اند. طرف هندی این گونه اخبار را تایید نمی کند.
تنش های مرزی و تبادل آتش در امتدار خط کنترل مرزی میان دو کشور در منطقه کشمیر، در روزهای اخیر و پس از اخراج تعدادی از دیپلمات های هندی از پاکستان و اخراج چند دیپلمات پاکستانی از دهلی نو به اتهام جاسوسی و خرابکاری، همچنان ادامه دارد.