سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: تمامی گزینه ها در خصوص ایران روی میز قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با خبرنگار شبکه بلومبرگ در اظهاراتی مداخله جویانه اظهار کرد: تمامی گزینه ها در خصوص ایران روی میز قرار دارد. 

وی با بیان این که تا زمان تغییر نکردن رفتار، تحریم ها علیه این کشور ادامه خواهد داشت تهدید کرد که واشنگتن در آینده تحریم های بیشتری را علیه بانک‌های ایرانی اعمال خواهد کرد.

از سوی دیگر اما مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ خواهان رسیدن به راه‌حلی صلح آمیز با ایران است. وی با اشاره به تلاش های آمریکا برای تشکیل ائتلافی ضد ایران گفت: ماموریت من و خواسته‌ی رئیس جمهور آن است که در همکاری با طرف‌های مختلف به راه‌حلی صلح آمیز با ایران برسیم و امیدوارم ایران اقدامات اخیر را در چنین چارچوبی ببیند.  

ادعای وزیر خارجه‌امریکا برای دستیابی به راه حل صلح آمیز با ایران در شرایطی بیان می‌شود که به گفته شبکه خبری سی بی اس، مارک اسپر، وزیر دفاع و جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک کنفرانس خبری مشترک اعلام کردند آمریکا سربازهای بیشتری را به عربستان اعزام خواهد کرد.

آمریکا روز گذشته بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی ایران و شرکت اعتماد تجارت پارس را به فهرست تامین مالی تروریسم خود افزود.

تحریم‌های جدید پس از آن اعلام می‌شود که به دنبال حمله به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو که به کاهش ۵۰ درصدی صادرات نفت عربستان منجر شد، دونالد ترامپ - رئیس‌جمهور آمریکا - دستور وضع تحریم‌های جدید ضدایران را صادر کرد. با وجود آنکه این حمله توسط حوثی‌های یمن انجام شد، طرف آمریکایی در ادعاهای خود، ایران را مقصر دانسته است.