معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: آمریکا به انسانیت، آینده ما و فرزندان ما و نسل ما اهمیتی نمی دهد و به دنبال جنگ در منطقه ماست.

به گزارش مرور نیوز به نقل از النشره، شیخ نعیم قاسم ، معاون دبیر کل حزب الله لبنان اظهار کرد: هنگامی که اسرائیل دو نفر از فرزندان مقاومت را در حملات خود به شهادت رساند و نیز پهپادهای آن به ضاحیه حمله کردند، حزب الله تصمیم به واکنش گرفت و این تحول بزرگی است.

وی افزود: برخی در داخل از واکنش ناخرسند و از اینکه واکنش داده شده و موفق به بازگشت قواعد درگیری مانند قبل شده است خشمگین هستند. آنها امیدوار بودند که نتیجه به نفع اسرائیل رقم بخورد نه حزب الله. وگرنه چگونه می توانیم اعتراضات برخی مبنی بر اینکه ما تاوان خواهیم داد، را تفسیر کنیم. آمریکا به انسانیت، آینده ما و فرزندان ما و نسل ما اهمیتی نمی دهد و به دنبال جنگ در منطقه ماست.

شیخ نعیم قاسم گفت: واکنش نشان دادن به دشمن حق ما است تا مانع اسرائیل شویم. این حق ماست که بر قدرت خود بیافزاییم تا بازدارندگی در برابر دشمن ایجاد کنیم.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: آیا لبنان اگر معادله ارتش، ملت و مقاومت نباشد رنگ ثبات به خود می بیند؟ اگر غلبه بر تروریسم تکفیری و بیرون راندن اسرائیلی و شکست آنها در سال ۲۰۰۶ نبود، آیا لبنان این ثبات امنیتی و سیاسی را داشت؟ همه اینها به برکت مقاومت و رویارویی حاصل شده است و هر که ذره ای عرق ملی دارد باید قدردان باشد و از انتقاد دست بردارد و نگوید که ملت لبنان حق مقاومت ندارد.

وی بیان کرد: ما به این حرفها واکنش نشان نمی دهیم و کشورمان را تحویل اسرائیل و آمریکا و یا هر دو آنها نمی دهیم. از کرامت خود به مشتی کمک از اینجا و آنجا، دست نمی کشیم.