عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله گفت: به امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه تاکید می‌کنیم که توپخانه سیزر فرانسه توسط سعودی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اسپوتنیک، محمد علی الحوثی ، عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: اینکه رئیس جمهور فرانسه تاکید کرده که کشورش از عربستان و امارات خواسته تا از سلاح‌های ساخت فرانسه در جنگ یمن استفاده نکنند و اینکه از سلاح‌های فرانسوی در حملات استفاده نمی‌شود، اساساً مغایر با واقعیت است.

وی تاکید کرد: توپخانه هرکول فرانسه در طول مرزهای زمینی یمن مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل آن، بیش از نیم میلیون از ساکنان مناطق مرزی آواره شده‌اند.

وی در توئیت دیگری عنوان داشت: به امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه تاکید می‌کنیم که توپخانه سیزر فرانسه توسط سعودی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ماکرون پنج شنبه شب در سخنانی عنوان داشت که پاریس از عربستان و امارات خواسته است تا از سلاح‌های ساخت فرانسه در یمن استفاده نکنند.

وی در کنفرانسی خبری گفت: "فرانسه شرکای مهمی در منطقه دارد، به ویژه امارات، که مشارکت خود را به صورت گسترده‌ای در یمن کاهش داده‌اند"، "و عربستان در سطحی کمتر".

ماکرون گفت: از زمان انتخاب من، خواهان تعهدات شفافی مبنی بر عدم استفاده از سلاح‌های مندرج در چارچوب همکاری ما، در یمن شده‌ایم. ما همچنین به صورت گسترده‌ای تعداد این قراردادها و معاملات حساس‌تر را کاهش داده‌ایم.

رئیس جمهوری فرانسه عنوان داشت: من بر این باور هستم که ما در تضمین عدم استفاده از سلاح‌هایمان در حملات موفق شده‌ایم، هرجا که وجود تجهیزات فرانسوی تایید شود، من امیدوارم که تحقیقی را با نظارت بین المللی انجام دهیم و در درخواست بازخواست از شرکایمان موفق عمل کنیم، چراکه من چیزی که از آنها خواسته‌ام، این است که از سلاح در این نزاع استفاده نکنند.