حامد رضا کرمانی عصر امروز در نشست با مسوولان فرمانداری شهرستان بیان داشت: به‌طورقطع برنامه‌ریزی در سطوح منطقه‌ای، استانی و ملی مستلزم داشتن اطلاعات دقیق از موضوعات مختلف است.

به گزارش مرورنیوز از گرمه، حامد رضا کرمانی عصر امروز در نشست با مسوولان فرمانداری شهرستان بیان داشت: به‌طورقطع  برنامه‌ریزی در سطوح منطقه‌ای، استانی و ملی مستلزم داشتن اطلاعات دقیق از موضوعات مختلف است.

وی بابیان اینکه در این راستا شاخص‌هایی همچون وضعیت جمعیتی اشتغال، میزان زاد و ولد و وضعیت مسکن مردم موردتوجه است گفت: سرشماری نفوس و مسکن امسال فرصتی مناسب به‌منظور جمع‌آوری این‌گونه اطلاعات از جامعه باهدف برنامه‌ریزی آینده برای رفاه حال مردم است.

کرمانی تصریح کرد: اساسا سرشماری جامع‌ترین و کامل‌ترین شیوه جمع‌آوری اطلاعات است که اطلاعات آن بسیار حائز اهمیت است.

قائم‌مقام مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس مسکن خراسان شمالی گفت: نام‌نویسی حضوری هم‌زمان با ثبت‌نام اینترنتی در استان از 28 مهرماه هم‌زمان با سایر نقاط آغازشده است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای سرشماری مأموران با داشتن کارت شناسایی و لباس فرم به در منازل مراجعه حضوری و اطلاعات خانوار را به‌وسیله تبلت و بدون استفاده از برگه‌های سرشماری، ثبت می‌کنند.

به گفته کرمانی سن، جنس، تابعیت، وضع سواد، مهاجرت، اشتغال، وضعیت زناشویی، فرزندآوری و وضعیت مسکن در سرشماری نفوس و مسکن به دست می‌آید.

وی گفت: ازاین‌رو شهروندان با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی در هنگام حضور ماموران سرشماری با آنان مشارکت لازم را داشته و در صورت ثبت‌نام اینترنتی، کد رهگیری خود را ارائه دهند.

قائم‌مقام مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس مسکن خراسان شمالی بر همکاری شهروندان در ارائه اطلاعات کامل و جامع به مأموران سرشماری تاکید کرد.

وی گفت: ازاین‌رو انتظار می‌رود مردم بافرهنگ و فهیم استان با ماموران سرشماری همکاری هماهنگ داشته باشند.

کرمانی اظهار کرد: به‌طور حتم سرشماری نفوس و مسکن پایه برنامه‌ریزی است که باید موردتوجه مردم قرار بگیرد.

قائم‌مقام مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس مسکن خراسان شمالی همچنین میزان شرکت مردم شهرستان گرمه در مرحله نام‌نویسی اینترنتی را 28/32 عنوان کرد.

شهرستان گرمه در جنوب غرب استان خراسان شمالی قرار دارد.