نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بابیان اینکه امر به معروف در هر مکان و زمانی واجب است، گفت: نباید این فریضه را تنها مختص یک هفته بدانیم و تذکر لسانی همواره باید در دستور کار باشد.

به گزارش مرورنیوز، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح دوشنبه در دیدار با فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی استان با اشاره به تقارن هفته گرامیداشت نیروی انتظامی و هفته امربه معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: فلسفه قیام امام حسین (ع) در عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

وی با بیان اینکه امر به معروف در هر مکان و زمانی واجب است، گفت: نباید امر به معروف را تنها ویژه هفته گرامیداشت آن بدانیم و تذکر لسانی همواره باید در دستور کار باشد.

عبادی با اشاره به اینکه همواره در جامعه افراد نخبه و به جا رسیده وجود دارد ولی تعداد آن‌ها اندک است، افزود: از این جمعیت به عنوان صالحین مصلح در جامعه یاد می‌شود.

وی ادامه داد: در مقابل این جمعیت کسانی هستند که از جنبه های انسانی برخوردار نیستند و همواره راه رذالت و و دستبردی به حقوق دیگران را در پیش گرفته‌اند که از آن‌ها به عنوان فاسدین مفسد تعبیر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اکثریت یک جامعه پیکره آن را تشکیل می‌دهند، بیان کرد: اکثر مردم جامعه فطرتی انسانی دارند اما شرایطی برای خودسازی آن‌ها وجود ندارد و به طور معمولی زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه صالحین و مفسدین در میدان پیکره جامعه بازی می‌کنند، تصریح کرد: اگر صالحین بتوانند در پیکره جامعه نفوذ کنند مردم از سلطه ظلم و ستم رها خواهند شد و راه صالحین را ادامه خواهند داد.

عبادی با بیان اینکه تاریخ از ظلم و ستم های منطقه ای پر است، گفت: از زمان استعمار کشورهای استکباری ظلم های بین المللی به وجود آمده است.

وی ادامه داد: در گذشته مردم صادق بودند و عهد شکنی نمی‌کردند ولی امروز استعمار و استکبار مردم را فاسد، معتاد و بی ناموس کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پیکره جامعه در ذات خود فاسد نیست بلکه حق جو است، افزود: به واسطه امر به معروف و نهی از منکر نباید اجازه دهیم جامعه دچار مریضی شود چراکه کسی که بیماری ستم گری دارد جامعه را بیشتر دچار ضرر می‌کند.

 فساد در جامعه به نفع هیچ کس نیست

عبادی با بیان اینکه تناسب تمامی امور جامعه با امر به معروف و نهی از منکر همچون آب دهانی در دریای مواج است، بیان داشت: اگر جامعه ای دچار فساد شود همه مردم را در خود غرق خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان بهداشت اجتماعی تلقی می‌شود، افزود: فساد به نفع هیچکس حتی کسانی که تروریست‌ها و مفسدین را پرورش می‌دهند نیست.

وی با بیان اینکه باید در پرونده سازی‌ها و بازرسی‌ها عادلانه عمل شود، عنوان کرد: اگر متهم برخوردها را همراه با منطق و فرهنگ ببیند زمینه اصلاح او نیز فراهم خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر متهمی احساس کند که در اجرای عدالت اشتباه شده است با حق دشمنی خواهد کرد، گفت: باید طوری روی افراد اثر گذاشت که حتی در خلوت هم وجدان او بیدار بماند و خلاف نکند.

سردار مجید شجاع، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار کرد: افتخار بزرگی است که در نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران سربازان ولایت و تحت حمایت رهبری قرار داریم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه نیروی انتظامی دفاع از دستاوردها و ارزش های انقلاب است، افزود: نیروی انتظامی همواره آمادگی دفاع از ارزش های انقلاب و جان و مال مردم را دارد.

شجاع با اشاره به اینکه در استان خراسان جنوبی با همکاری و همدلی نیروهای مسلح و اطلاعاتی امنیت خوبی برقرار است، تصریح کرد: تهدیدات پیرامون استان می‌طلبد که همیشه هوشیار باشیم.

شرکت ۱۴۰۰ نفر در مسابقات قرآنی نیروی انتظامی استان

رضا عرفانی، رئیس عقیدتی، سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار کرد: سازمان های عقیدتی، سیاسی یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه لازم است فضای ایمانی و اعتقادی بر یگان های انتظامی استان حاکم باشد، گفت: برگزاری اقامه نماز های جماعت در مرکز استان در سه وعده این فضای ایمانی را تا حد زیادی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات سازمان عقیدتی، سیاسی، اظهار داشت: برگزاری ادعیه، جذب و اعزام مبلغین در مناسبت های طول سال، نماز آموزی چهره به چهره، برگزاری جلسات بصیرتی، تشکیل کمیته های امر به معروف، ارزیابی داوطلبین استخدام و آموزش نهج البلاغه از مهم‌ترین اقدامات در حوزه عقیدتی، سیاسی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جزء دستگاه های برتر استان شناخته شده است، بیان کرد: بیش از یک هزارو ۴۰۰ نفر در مسابقات قرآنی شرکت کرده‌اند.