استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه قبل از اجرای طرح های پژوهشی باید نیازهای استان احصاء شود، گفت: طرح های پژوهشی دانشگاه‌ها بر اساس نیازها و در راستای حل مشکلات استان اجرا شود.

به گزارش مرور نیوز، سید علی اکبر پرویزی در جمع اعضای هیئت رئیسه دانشگاه بیرجند اظهار کرد: طرح های پژوهشی و تحقیقاتی استان باید با همکاری دانشگاه‌ها و بر اساس نظر اساتید دانشگاهی انجام شود.

وی تاکید کرد: دانشگاه‌ها نیز در اجرای طرح های تحقیقاتی نیازهای استان را احصاء و بر اساس آن اقدامات پژوهشی را دنبال کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اقدامات پژوهشی باید کاربردی و گره گشای مشکلات استان باشد، ادامه داد: باید اعتبارات پژوهشی را به سمت اجرای طرح های کاربردی سوق دهیم.

وی بر ضرورت توسعه کیفی دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: توسعه کمی بدون در نظر گرفتن توسعه کیفی فضای آموزشی رضایت بخش نیست و موضوع آموزش را در دراز مدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

پرویزی خواستار توسعه رشته های آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی شد و افزود: باید رشته های جدید را باتوجه به نیاز منطقه راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه دولت در سه ساله اخیر در زمینه کمک به دانشگاه‌ها اقدامات خوبی  انجام داده است، گفت: کمبودهایی هنوز وجود دارد که اگر مشکلات را صادقانه با دانشجویان در میان بگذاریم آنها نیز کمبودها را خواهند پذیرفت.

وی با تاکید بر اینکه باید نشست های تخصصی دانشجویی را در محیط دانشگاه دنبال کنیم، گفت: در زمینه حل مشکلات دانشگاه آماده پیگیری موضوعات در سطح وزارتخانه ای هستیم.

استاندار خراسان جنوبی خواستار همکاری دستگاه های اجرایی در راستای حل مشکلات دانشگاه های استان شد و بیان کرد: بسیاری از مشکلاتی که وجود دارد با یک تعامل بین بخشی قابل حل است.