مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی گفت: همزمان با ایام سوگواری رحلت پیامبر(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) پیکرهای مطهر ۳ شهید گمنام دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ علی قاسمی در جلسه برنامه‌ریزی ستاد بزرگداشت سالروز شکست محاصره و فتح سوسنگرد در بیرجند بیان کرد: رزمندگان در عملیات آزادسازی سوسنگرد درس زیادی به جهانیان دادند. ایثار، مقاومت و صبر را از مهم‌ترین درس‌های عملیات فتح سوسنگرد هستند. همچنین رزمندگان و شهدا در این عملیات به دشمن ثابت کردند که تجاوز به خاک ایران و ظلم را تحمل نمی‌کنیم.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه، دیدار با خانواده شهدای سوسنگرد و برگزاری یادواره شهدا از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای  سالروز شکست حصر سوسنگرد است.

قاسمی با تاکید بر اینکه باید جنایت‌های آمریکا شفاف‌سازی شده و به گوش مردم برسد، گفت: استکبار صهیونیستی از دیرباز ظلم و ستم‌های زیادی را بر ایران و دیگر کشورها تحمیل کرده است. بی‌شک حضور مردم در این راهپیمایی پیام های فراوانی را به دشمن خواهد داد. دشمن از حضور مردم در این روز بزرگ می‌فهمد که ملت غیور ایران ظلم‌پذیر نبوده و در مقابل ستم و زور ایستادگی می‌کنند.

سرهنگ قاسمی در بخش دیگر سخنان خود افزود: پیکرهای مطهر سه شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با رحلت رسول اکرم(ص) در خراسان جنوبی تشییع خاکسپاری خواهد شد. با ورود این پیکرهای مطهر ۱۱۷ شهید گمنام در خاک استان وجود خواهد داشت.