در آستانه فرا رسیدن 28 صفر، از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه برنامه های سخنرانی و عزاداری حرم مطهر رضوی در ایام رحلت جانگداز پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن(ع) اعلام شد.

به گزارش مرور نیوز از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی، در تشریح برنامه ­های سخنرانی و عزاداری حرم مطهر رضوی در ایام رحلت جانگداز پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن(ع) گفت: برنامه های شب 28 صفر در سه بخش تدارک دیده شده است، اولین مرحله این برنامه از ساعت 17:15 با قرائت زیارت امین الله و مداحی توسط سید مهدی میرداماد آغاز می­ شود و در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعیدی به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و در پایان احمد واعظی از مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت به مرثیه سرایی می پردازد.

وی با اشاره به اینکه برنامه عزاداری با محوریت رواق امام خمینی(ره) برگزار می­شود، افزود: آیت الله سید محمود مدنی در ساعت 20:15 به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و در ادامه علی انسانی و مهدی سروری به روضه خوانی و سینه زنی می پردازند.

وی ادامه داد: بخش سوم برنامه­های شب بیست و هشتم صفر از ساعت 21:30 با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری آغاز می شود و در ادامه مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت به مرثیه سرایی و سینه زنی خواهند پرداخت.

به گفته معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، همزمان با رواق امام خمینی(ره) در رواق های دیگر حرم مطهر رضوی برنامه سخنرانی، عزاداری و نشست های حلقه معرفت برگزار می شود.