قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: برنامه ریزی مدونی برای توسعه و تقویت هنرهای اصیل اسلامی و ایرانی به کار رفته در حرم مطهر رضوی صورت گرفته و شورایی با حضور اساتید و هنرمندان مبرز کشورمان برای این مهم تشکیل شده است.

به گزارش مرور نیوز از مشهد، سید مرتضی بختیاری در بازدید از شرکت‌های فرش و کاشی سنتی به ظرفیت عظیم فرهنگی و حفاظت و صیانت از گنجینه‌های هنری حرم مطهر امام رضا(ع) تأکید فرموده‌اند و تحقق این اهداف متعالی از ضرورت‌های دوره جدید این مجموعه معنوی است.

وی تصریح کرد: در مجموعه کارگاه‌های شرکت فرش آستان قدس رضوی در مشهد و کاشمر مجموعا ٣٥٠ هنرمند قالی باف مشغول کار هستند که  ظرفیت اشتغال آنها به ٢ برابر افزایش خواهد یافت.

بختیاری با بیان اینکه ایجاد و احداث کارگاه‌های تولیدی و حمایت از مشاغل خانگی و صنایع دستی و تبدیلی از رویکردهای آستان قدس رضوی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، اذعان داشت: حفظ کرامت انسان‌ها و توانمند سازی محرومان و مستضعفان از مهمترین تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی به معاونت امداد مستضعفان است.

وی گفت: هنرمندان و اساتید فن در طول اعصار مختلف بهترین و کیفی‌ترین آثارشان را در مجموعه اماکن متبرکه رضوی خلق کرده‌اند و در حال حاضر نیز مجموعه‌ای از استادان و هنرمندان خلاق و با استعداد در آستان قدس رضوی مشغول خدمت هستند.

بختیاری با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای توسعه هنرهای اسلامی و ایرانی افزود: انتقال تجارب ارزشمند هنرمندان به نسل جوان و آموزش و تربیت آنان و مستندسازی شیوه‌های اجرای هنرهای اصیل حرم مطهر امام رضا(ع) در دست اقدام است.