مراسمی که جشن ملی را یدک میکشید گویا یک دورهمی مسئولین بود.

به گزارش مرور نیوز از مشهد،در شهری که سینمای ممتاز کشور را دارد، چرا آغاز یک مراسم ملی باید در سالنی گرفته شود که شاید فقط در سال یکبار در آن فیلمی نمایش داده شود.

براستی چرا در جریان یک مراسم ملی لجاجت می‌کنیم و از ظرفیت امکانات خوبی که در این شهر وجود دارد، برای مردم پرهیز می‌کنیم.

مسئولین برای تعامل آمده‌اند یا برای لج‌بازی؟! براستی آقای رییس جمهور چه گفته‌اند؟ بنده یکبار خدمت مدیر کل ارشاد خراسان رضوی عرض کردم که چرا مراسمی که می‌توانست نماد یک جشن ملی باشد، باید به طرز فجیع و اسف‌باری با بی‌برنامگی تمام برگزار شود، و بعد از را افتادن موج‌ها اعتراض هنرمندان آیا این سکوت جایز است، این را بدانید هنر و هنرمند باقی است.

برای هرچیزی سکوت می‌کردم، ولی برای چنین روزی، که روز ملی سینماست، سکوت جایز نیست، چون مطالبه مردم شهر خودم می‌دانم.

مگر ملک پدریتان است، که با آبرو مردم این شهر بازی می‌کنید، مگر پردیس هویزه ملک پدری کسی است، متعلق به مردم این شهر است، این مردم هستند که قضاوت می‌کنند، مسئولین میایند و می‌روند و تنها قضاوت مردم است که می‌ماند.

همه جا انتقاد سازنده است، گویا در ارشاد خراسان رضوی، نتیجه عکس دارد،به عنوان فعال فرهنگی شهر من حق دارم انتقاد کنم، شما مسئول شدید که نقد شوید، اگر نمی‌توانید کار کنید، بروید کنار تا سایرین کار کنند.

شما آبروی شهر هنرخیز مشهد را یک شب به باد می‌دهید، مردم آگاه‌‌اند و خود الان تبدیل به یک رسانه پویا شدند و شما نمی‌توانید با تعدادی عکس آن‌ها را گول بزنید.

شما پول از بیت‌المال می‌گیرید و باید پاسخگو باشید، شما دنیا را به آخرتون ترجیح دادید، اگر مغرضانه حرف می‌زنم، مدیون باشم.

اینجا آسیب شناسی و نقد مراسم‌ها معنایی ندارند و معیار سنجش و توانمندی آن‌ها‌ میزان تعریف و تمجید از خودشان است.

شما در مراسمی که برای روز سینما گرفتید، با یک ساعت و نیم تاخیر شروع کردید شاید سالن پر شود ولی نشد، از عدم تعاملی که برگزارکنندگان این مراسم با سینماگران این شهر دارند. از دعوت چهره‌های شاخص هنری ملی و عدم تقدیر از آن‌ها و موج اعتراضی که راه افتاد.

از همان ابتدا برگزار کردن این برنامه در سالنی که به هیچ‌وجه ماهیت سینمایی ندارد اشتباه بود، شما می‌توانید از هزاران مردمی که در پارک ملت راه می‌روند بپرسید آیا می‌دانید داخل این پارک سینما وجود دارد؟! قطعا جواب را می‌دانید.

از زمان روی کار آمدن مدیرکل ارشاد خراسان رضوی، کل برنامه‌هایی که متعلق به عموم مردم بوده، هرسال ضعیف‌تر از سال گذشته‌اش بوده و نمونه بارز آن جشنواره فیلم فجر است.

نمی‌دانم با چه رویی و تصمیمی همچنان در لحظه می‌خواهید ثابت کنید همه کارها از عهده شماها برمی‌آید. کدام مراسم شما در کشور صدا کرد و مورد تقدیر واقع شد؟!