11 بوستان شهری با حضور اکبر ترکان مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در خرمشهر و محدوده منطقه آزاد اروند بهره برداری شد.

به گزارش مرور نیوز، اکبر ترکان روز سه شنبه در بدو ورود به منطقه آزاد اروند و شهرستان های آبادان و خرمشهر، مورد استقبال اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه و جمعی از مسوولان محلی دو شهرستان قرار گرفت. 

در بخش نخست سفر ترکان به منطقه ازاد اروند، 11 بوستان شهری در خرمشهر با مجموع مساحت 144 هزار و 600 متر مربع و اعتبار هزینه شده 190 میلیارد ریال بهره برداری شد. 

کارفرمای این طرح های عمرانی شهری سازمان منطقه آزاد اروند و مجری آن شهرداری تهران است. 

در این سفر، بوستان بهروز با 21 هزار متر مربع، بوستان محله ی بهروز با 2 هزار و 850 متر مربع، ستوده با 11 هزار، رودباری با چهار هزار و 200 متر مربع، کوت شیخ با هزار و 50، بوستان ورودی خرمشهر با 19 هزار و 900 متر مربع، بوستان شهرداری با 16 هزار و 500متر مربع بهره برداری شد. 

همچنین در این سفر، بوستان سوم خرداد با 13 هزار و 800 متر مربع، خلیج فارس با 13 هزار و 800 متر مربع، دانشجو با 22 هزار متر مربع و بوستان آزادی با 18 هزار و 500 متر مربع بهره برداری شد. 

اکبر ترکان مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور همچنین در این سفر از روند تکمیل ساختمان در حال ساخت ستاد سازمان منطقه آزاد اروند، شهرک صنعتی خرمشهر و طرح های فولادی در خرمشهر بازدید کرد. 

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.