مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: ویژگی این نیروگاه این است که بزرگترین ظرفیت تولید هر نوع توربین را در کشور دارد که هر کدام از این توربین‌ها، از ظرفیت 3.4 مگاواتی برخوردار است.

به گزارش مرورنیوز، محمود دشت‌بزرگ در حاشیه آئین کلنگ‌زنی بزرگترین نیروگاه بادی کشور با تاکید بر اینکه به لطف پروردگار و همت مسؤولان کشوری و استانی شاهد کلنگ‌زنی عملیات اجرایی بزرگترین نیروگاه بادی کشور در شهر مقاوم و شهید‌پرور خرمشهر هستیم، اظهار کرد: با احداث این نیروگاه که در ظرف دو سال انجام خواهد شد، تبدیل به بزرگترین نیروگاه بادی کشور می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این نیروگاه ظرفیت 48 مگاوات را دارد، ادامه داد: ویژگی دیگر این نیروگاه این است که بزرگترین ظرفیت تولید هر نوع توربین را در کشور دارد که هر کدام از این توربین‌ها، از ظرفیت 3.4 مگاواتی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در این نیروگاه به میزان 80 میلیون یورو توسط یک شرکت آلمانی سرمایه‌گذاری شده است و به موازات اجرای فاز اول نیروگاه، امیدواریم فاز خورشیدی آن به مرحله اجرا گذاشته شود.

وی اظهار کرد: پس از اتمام کار، این نیروگاه به یک نیروگاه منحصر به فرد خورشیدی و بادی در کشور تبدیل خواهد شد و ظرفیت نیروگاه را به 120 مگاوات افزایش می‌دهد.

دشت‌بزرگ در ادامه بیان کرد: با اجرای نیروگاه بادی در خرمشهر، پازل تکمیل نیروگاه تجدید‌پذیر در کشور شروع و به تدریج تکمیل خواهد شد و نقطه عطفی برای توسعه نیروگاه‌های پذیر در استان خوزستان است.

وی با تاکید بر اینکه شرایط لازم برای احداث نیروگاه تجدید پذیر از نظر بادی و خورشیدی در استان فراهم است، تصریح کرد: ما درخواست می‌کنیم که سرمایه‌گذارانی که علاقه دارند، در این حوزه ورود کنند و تسهیلات لازم از طریق استان انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان عنوان کرد: پیش بینی ما این است که در بخش خورشیدی، استان خوزستان ظرفیت 100 هزار مگاوات را دارد که با همت وزارت نیرو از این ظرفیت به نحو‌احسن استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پتانسیل لازم برای احداث نیروگاه بادی در این منطقه وجود دارد، بیان کرد: در خوزستان و به ویژه شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر، اروندکنار و مناطق شمالی استان، امکان احداث نیروگاه بادی فراهم است.

دشت‌بزرگ در پایان گفت: اگر سرعت باد در حد فاصل 5 تا 25 متر در ثانیه باشد، امکان احداث نیروگاه بادی ایجاد می‌شود و این نیروگاه طبق مطالعات فراهم شده است.