مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از جلوگیری از حدود 16 میلیارد دلار ارز در عملیات حفاری 4 هزار و 178 حلقه چاه های نفت و گاز از سوی این شرکت از بدو تاسیس تاکنون خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، حیدر بهمنی در آستانه سی و هفتمین سالگرد  تاسیس این شرکت در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: این رقم با در نظر گرفتن صرف 35 درصد مجموع هزینه های تقریبی حفر هر حلقه چاه در بخش حفاری محاسبه شده است.

وی با اشاره به نقش اساسی عملیات حفاری در نگهداشت و افزایش تولید نفت و گاز افزود: شرکت ملی حفاری ایران هم اکنون بیش از 60 درصد بازار داخلی در بخش حفاری در مناطق نفتخیز خشکی و 25 درصد در بخش دریایی  کشور را بر عهده دارد و این در حالی است که تا پیش از ورود شرکت های بخش خصوصی، صد درصد حفاری در بخش خشکی با کاربست دکل های این شرکت صورت می گرفت.

بهمنی گفت: این شرکت در 37 سال فعالیت خود که با بکارگیری 6 دستگاه حفاری کلید خورد و در خلال بیش از سه دهه به 75 دکل افزایش یافته است افزون بر 8 میلیون و 836 هزار متر حفاری و 151 هزار مورد عملیات تخصصی را در کارنامه خود دارد که با مدیریت، تخصص و دانش ایرانی محقق شده  است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ارائه خدمات تخصصی حفاری را از اساسی ترین بخش های تکمیل چاه های نفت و گاز عنوان و وجه تمایز ملی حفاری با دیگر شرکت ها را توانایی ارائه 27 نوع خدمات فنی به موازات عملیات حفاری در بخش های خشکی و دریایی و در سازندهای مختلف برشمرد.  

وی رشد و بالندگی صنعت حفاری در کشور را مرهون تلاش و ایثارگری های کارکنان سختکوش این شرکت دانست و اظهار کرد: صنعت حفاری هم اینک از لحاظ تخصصی در کشور کاملا بومی شده و این در حالی است که تا قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از صفر تا صد توسط شرکت های خارجی مدیریت و مهندسی می شد.  

بهمنی با بیان اینکه این شرکت در  گستره استان های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام، کرمانشاه، بوشهر هرمزگان، خراسان رضوی، فارس، گلستان، قم، اردبیل فعالیت های عملیاتی داشته است، افزود: حضور در ترکمنستان، لیبی، دریای شمال و کویت بخشی از فعالیت های برون مرزی شرکت ملی حفاری می باشد.  

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از گردش مته حفاری به پشتیبانی کالای ایرانی در دوران محدودیت های ایجاد شده اشاره کرد و گفت: سازندگان و تولید کنندگان داخلی امروز به مرزی از توانمندی دست یافته اند که علاوه بر توفیق در ساخت قطعات و تجهیزات، تعداد شش دکل حفاری را در کشور ساخته و در مدار عملیات قرار داده اند.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت نخستین شرکت ایرانی ارائه کننده حفاری افقی و جهت دار، خدمات حفاری فرو تعادلی، اجرا کننده پروژه های کلید در دست (EPDS)، حامی ساخت داخل و ارائه دهنده خدمات مربوط به کنترل فوران چاه است.

بهمنی ادامه داد: ملی حفاری با برخورداری از بالغ بر 16 هزار نیروی کارآمد در زمان حاضر، رویکرد خود را دهه اول فعالیت خود بر محور تاسیس و راه اندازی،  دهه دوم تثبیت، دهه سوم پروژه محوری جهت ورود به بازار رقابت و دهه چهارم را بر مبنای دانش محوری و نگاه بنگاه داری اقتصادی معطوف و به اجرا گذاشته است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در بیان مسوولیت های اجتماعی شرکت به ایجاد فرصت های شغلی برای 50 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشاره که در نتیجه تمرکز روی محور ساخت داخل و بومی سازی قطعات و تجهیزات در تعامل با سازندگان و صنعتگران داخلی بویژه در استان خوزستان حاصل شده است.

وی در خصوص رعایت الزامات زیست محیطی از سوی این شرکت توضیح داد:  در این ارتباط برنامه ها و پروژه های متعددی در بخش های پژوهشی و اجرایی صورت گرفته که از آن جمله تجهیز 35 دستگاه حفاری به سیستم مدیریت پسماند و برنامه ریزی برای تجهیز دکل های باقیمانده تا یکسال آینده به این سیستم است.

شرکت ملی حفاری ایران اول دی سال 1358 به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس و به عنوان یکی از شرکت های بالادستی در صنعت نفت فعالیت می نماید.