رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: معاون اول رئیس جمهوری دستور خروج نام شرکت ملی حفاری ایران از فهرست خصوصی سازی را به وزیر نفت و وزیر امور اقتصادی و دارایی داد.

به گزارش مرورنیوز، فریدون حسنوند در آیین سی و هفتمین سالگرد تاسیس این شرکت در اهواز افزود: این مجموعه با پشتوانه فرمان امام راحل کار خود را آغاز  و امروز پس از ٣٧ سال دستور مقام معظم رهبری را برای ادامه راه پیش رو دارد.

وی با اشاره به خروج شرکت ملی حفاری از فهرست خصوصی سازی اظهار کرد: امیدواریم این شرکت از فرصت بوجود آمده بیش از گذشته برای افزایش توانمندی های خود در این صنعت استفاده کند.

حسنوند به چارچوب مدل جدید قراردادهای نفتی اشاره کرد و گفت: با توجه به قابلیت های شرکت ملی حفاری ایران، فکر می کنیم امکان استفاده از توانمندی های این شرکت در اجرای این مدل قراردادی فراهم شود. 

وی افزود: ما در کمیسیون انرژی بنا را بر حمایت و نظارت بر صنعت نفت گذاشته ایم و باید بر این اساس به نسل جدید بیش از گذشته اعتماد کنیم.

حسنوند اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون انرژی بیشترین اهتمام را در برنامه ششم توسعه به بخش نفت دارند زیرا این بخش می تواند در عرصه اقتصاد مقاومتی برای کشور راهگشا باشد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی توجه به پیوند دانشگاه و صنعت را از دیگر بخش هایی دانست که در برنامه ششم توسعه به آن توجه شده است.

 وی با اشاره به افزایش توان تولید نفت ایران بعد از تحریم ها و توافق اخیر اوپک گفت: طی ماه های آینده، ظرفیت تولید نفت ایران باید افزایش یابد و در این میان، ناوگان حفاری می تواند نقش بسزایی ایفا کند.