به مناسبت ارتحال آیت ا... علی اکبرهاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری معظم انقلاب اسلامی، آیین گرامیداشتی از سوی نماینده ولی فقیه در استان و استاندارخوزستان روز دوشنبه در حسینیه بقیه ا... اهواز برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، امام جمعه موقت اهواز در این آیین که قشرهای مختلف مردم، مسوولان ارشد استان، روحانیان و طلاب حوزه های علمیه حضور داشتند با تجلیل از مرحوم آیت ا... هاشمی رفسنجانی، از وی به عنوان یکی از استوانه های محکم نظام اسلامی و مبارز بزرگ ضد رژیم ستمشاهی و مجاهد نستوه و خستگی ناپذیریاد کرد.

آیت ا... سیدابوالحسن حسن زاده با بیان اینکه این شخصیت بزرگ و فرزند برومند اسلام و ایران در همه دوره های پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در خدمت امام و انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: آن مرحوم از افتخارات و ثمره های حوزه های علمیه بودند و به عنوان یکی از چهره های شناخته شده و شاخص، در دفاع از انقلاب و رهبری لحظه ای تردید نکرد.

وی با تجلیل از تلاش ها و مجاهدت های رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ازآن مرحوم به عنوان یکی از حجت های حوزه های علمیه در دوران سخت مبارزه نام برد و در ادامه با بیان اینکه کارهای انجام شده در دوران سازندگی زیربنای اقتصاد مقاومتی کشور است افزود:بسیاری از سدهای بزرگ کشور و طرح نیشکر خوزستان در زمان ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی به سرانجام رسید.

امام جمعه موقت اهواز به نقش تاریخی و سرنوشت ساز هاشمی رفسنجانی در انتخاب رهبرمعظم انقلاب توسط مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: آن مرحوم با درک درست از وضعیت انقلاب و کشور در صحنه حاضر می شدند و با تمام وجود همه چیز خود حتی آبروی خود را در طبق اخلاص می گذاشتند و این درسی بود که از امام بزرگوار و راحل عظیم الشان گرفته بود.

حسن زاده با بیان اینکه مرحوم هاشمی رفسنجانی در آخر عمر بابرکت و پرفراز و نشیب خود خدمتگزار نظام اسلامی بودند به فرازهایی از پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب و آن مرحوم دو یار همراه و همکار بودند.

وی با بیان اینکه زنده یاد هاشمی رفسنجانی خار چشم منافقین و استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی بود و در همه دوره های انقلاب اسلامی و پیش از آن همیشه یاور و تکیه گاه مظلومان، امام و مبارزان بودند ابراز امیدواری کرد صمیمت، وحدت، برادری و همصدایی بدرقه راه مرحوم هاشمی باشند.

وی با بیان اینکه بجز معصومین (ع) همه قابل نقد بوده و خالی از لغزش و اشتباه نیست، اظهار کرد: طبیعت اجتهاد اختلاف نظر و دیدگاه است و با این وصف خناسان نتوانستند بین هاشمی و رهبری جدایی بیندازند. 

پیش از سخنان امام جمعه موقت اهواز ، ناصر سودانی نماینده پیشین مردم اهواز درمجلس شورای اسلامی در سخنانی با تجلیل از شخصیت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، از وی به عنوان یکی از استوانه های انقلاب اسلامی و یار و یاور نزدیک امام و رهبر معظم انقلاب یاد کرد.

آیت ا... هاشمی رفسنجانی یکشنبه شب بر اثر ایست قلبی در سن 82سالگی در بیمارستان شهدای تجریش تهران دعوت حق را لبیگ گفت و به دیار باقی شتافت.