مراسم هفتمین شب ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر دوشنبه در مسجد ارشاد حضور با حضور انبوه قشرهای مختلف مردم در فضایی حزن انگیز برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، در این مراسم که از سوی شورای هماهنگی اصلاح طلبان و اعتدالیون خوزستان برگزار شد نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در سخنانی ضمن تسلیت ضایعه ارتحال آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی اظهار داشت:فقدان آن مرحوم از دست رفته، همه مردم را داغدار و عزادار کرد و ایران اسلامی را به سوگ نشاند.

آیت الله محمدحسین احمدی شاهرودی از اخلاص، مردم داری و مظلومیت آیت الله هاشمی رفسنجانی رمز محبوبیت آن مرحوم سفر کرده بین مردم عنوان کرد و گفت: هاشمی همیشه همراه امام بود و جزو اولین کسانی بود که به نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) پیوستند.

وی گفت: هاشمی سهم بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و در دوران مبارزه ضد نظام ستمشاهی تکیه گاهی مطمئن برای مبارزان بود.

احمدی شاهرودی به مسئولیت های مرحوم آیت الله رفسنجانی در شورای انقلاب، وزارت کشور، دو دوره ریاست جمهوری، ریاست مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرماندهی جنگ اشاره کرد و گفت: در همه این مسوولیت ها، نقش خود را به عنوان یار مقام معظم رهبری و همراه مردم بخوبی ایفا کرد و تا آخر در خدمت اسلام و انقلاب اسلامی باقی ماند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به نامهربانی ها و تخریب شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی و هجمه ای که از سوی بدخواهان نظام علیه ایشان شکل گرفت از رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان مظلوم ثانی پس از شهید بهشتی نام برد و در ادامه گفت: با این وجود آن مرحوم هیچگاه در برابر این هجمه ها و تبلیغات سوء خم به آبرو نیاورد و همه این نامهربانی را تحمل کرد.

احمدی شاهرودی در ادامه گفت: آیت الله هاشمی خون دل های زیادی خورد ولی هیچ گاه لب به شکوه نگشود و با مردم چیزی مطرح کند تا آنان تلخ کام نشوند و این خصوصیت مردان الهی است که در همه حال صبوری می کنند.

وی فراجناحی بودن، انتقادپذیری، صبر و متانت را از خصوصیات مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرد و گفت: آنهایی که می گفتند هاشمی با رهبری زاویه پیدا کرده ظلم به هاشمی کردند، هاشمی مطیع محض رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرامین ایشان بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه از هاشمی به عنوان فردی کم نظیر که نقش تعیین کننده ای در پیشبرد انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل داشتند نام برد و گفت: در همه این دوران های سخت قبل و بعداز پیروزی انقلاب اسلامی لحظه ای از آرمان هایش دست نکشید و به مردم وفادار ماند و مردم قدرشناس نیز حق هاشمی را بخوبی ادا کردند.