کارگروه مقابله با گرد و غبار خوزستان، بررسی علمی و اجرای آزمایشی روش های جدید از جمله استفاده از 'مالچ بیولوژیک' برای کاهش ریزگردها را تصویب کرد.

به گزارش مرور نیوز، کارگروه مقابله با گرد و غبار خوزستان در نشست سه شنبه خود در سالن جلسات استانداری، تشکیل یک کمیته کارشناسی ویژه بررسی علمی روش های جدید کاهش ریزگردها را به تصویب رساند. 

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار خوزستان در این نشست گفت: طرح جامع عملیات اجرایی مقابله با گرد و غبار در استان اجرا می شود.

فرامند هاشمی زاده افزود: برای تعیین اولویت ها و طرح های اجرایی کمیته کارشناسی متشکل از اداره کل حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، سازمان آب و برق، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، دانشکده کشاورزی چمران، دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت بحران استانداری و سازمان زمین شناسی تشکیل می شود که این کمیته طرح های علمی و روش های جدید مقابله با گرد و غبار را بررسی می کند.

وی اضافه کرد: این طرح ها بعد از بررسی و تایید علمی برای اجرای پایلوت پیشنهاد می شوند.

هاشمی زاده با اشاره به اعلام آمادگی شرکت جهادنصر برای حمایت مالی از اجرای پایلوت طرح های مقابله با گرد و غبار گفت: در ارائه و بررسی طرح های علمی در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه طرح هایی که در این نشست ارائه شد و طرح های جدید دیگر را می توان در کارگروه بررسی و بعد از تصویب برای اجرای پایلوت ارائه کرد.

وی با بیان اینکه چندین سال است که خوزستانی ها با معضل گرد و غبار روبه رو هستند افزود: تاخیر در عملیات اجرایی مقابله با ریزگردها بیش از اندازه بوده و این در حالیست که این پدیده واقعا مردم را با مشکل مواجه کرده است، بنابراین وقت آن رسیده که از مرحله شعار دادن درباره گرد و غبار بگذریم و برای کاهش گرد و غبار اقدام کنیم.

معاون استاندار خوزستان از مدیران دستگاه های اجرایی خواست که رویکرد خود را نسبت به روش های جدید تغییر دهند و از طرح های علمی جدید حمایت کنند.