مدیر آموزش سازمان منطقه آزاد اروند گفت: اساس رشد اقتصادی و اجتماعی در منطقه، توسعه و پیشرفت فضای علمی و دانشگاهی است و باید به این سمت و سو استراتژی فضای آموزشی را در منطقه طراحی کنیم.

به گزارش مرور نیوز، سید علی موسوی در نشست مشترکی که با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان و روسای دانشگاه های آبادان و خرمشهر در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید، عنوان کرد: به‌منظور افزایش همکاری و به اشتراک گذاشتن تجارب علمی دانشگاه‌های منطقه آزاد اروند و عراق، جلساتی را با مسئولان دانشگاه‌های منطقه و استان بصره عراق برگزار کردیم. این جلسات در راستای اعتلای فضای آموزشی در جهت پیوند میان صنعت، اقتصاد و دانشگاه های و مراکز علمی و آموزشی است.

وی افزود: پیگیری ها و برگزاری این گونه نشست ها می تواند عاملی اساسی  در جهت طراحی نقشه راه استراتژی آموزشی در منطقه آزاد اروند باشد و اینجانب از روسای دانشگاه ها برای همگام و همسو بودن با اهداف بلند مدت این سازمان در حوزه آموزش عالی تشکر می‌کنم و این تلاش برای گسترش همکاری ستودنی است.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: منطقه آزاد اروند با داشتن فضای علمی و آموزشی آکادمیک منحصر به فرد و پویا، توانسته است گام های موثری را در توسعه فضای آموزشی در جهت کسب و کار و اقتصادی نمودن آن بردارد و از مسئولان دانشگاه‌های منطقه در راستای  گسترش همکاری‌ها با دانشگاه‌های عراق  و حضور مؤثر در این زمینه تشکر و قدردانی را دارم.