معاون پژوهش،برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: مدرسه «تربیت» به عنوان اولین واحد آموزشگاهی در استان خوزستان، در کانون اصلاح و تربیت اهواز افتتاح شد.

به گزارش مرور نیوز، حرج چلداوی گفت: این مدرسه دارای سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم است و کادر و ساعات آموزشی آن توسط آموزش و پرورش تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش از نیازهای اساسی افراد در جامعه است، افزود: تلاش برای پوشش تحصیلی به صورت صد در صدی، از رسالت های اصلی آموزش و پرورش است و هیچکس در استان نباید از نعمت سواد و ادامه تحصیل محروم شود.

 چلداوی در عین حال با تاکید بر اینکه چشم اندازی که برای اولین واحد آموزشی در کانون تعلیم و تربیت اهواز ترسیم شده، چشم انداز وسیعی است، گفت: این واحد آموزشی با همکاری نوسازی و تجهیز مدارس و خیرین مدرسه ساز در آینده ای نزدیک به یک مدرسه شش کلاسه با امکانات مورد نیاز تبدیل می شود.

معاون پژوهش،برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان مراحل دریافت کد برای مدرسه «تربیت» را  پیچیده عنوان کرد و گفت: پیگیری های ویژه ای برای دریافت کد وزارتی برای ایجاد این مدرسه انجام شده است و باید سعی کرد تا این فضای آموزشی، از امکانات و تجهیزات کاملی برخوردار شود.

وی با اظهار اینکه وظیفه آموزش و پرورش فقط ارائه آموزش های شفاهی و نظری نیست، گفت: بر اساس اهداف سند تحول بنیادین، دانش آموز باید مهارت های اساسی زندگی را درمدرسه آموزش ببیند و به عنوان یک «دست ورز» از مدرسه فارغ التحصیل شود.

چلداوی همچنین با تاکید بر لزوم آموزش در زندان ها برای بزرگسالان، گفت: ایجاد واحدهای آموزشی در زندان ها و امکان بهره مندی زندانیان از آموزش های از راه دور، از برنامه هایی است که با شروع سال جدید و با همکاری مشترک مجموعه آموزش و پرورش و امور زندان ها مورد پیگیری قرار می گیرد.