شهردار آبادان در نشستی با رسانه ها برنامه های خود برای ساماندهی و تکمیل طرح های عمرانی و اجتماعی شهر آبادان در مدت زمان باقیمانده شورای شهر چهارم را تشریح کرد.

به گزارش مرور نیوز، محمد حویزاوی با تشریح برنامه های خود برای ساماندهی و تکمیل طرح های عمرانی و اجتماعی شهر آبادان در مدت زمان باقیمانده شورای شهر چهارم، گفت:ساماندهی بخشی از ساحل بهنمشیر که پروژه ای نیمه کاره از سمت ایستگاه 7 به سمت مناطق کمتر توسعه یافته، در دستور کار شهرداری آبادان است که با تخصیص بودجه سعی می کنیم تا پایان سال آن را به سرانجام برسانیم.

وی اظهار داشت:البته برای به سرانجام رسیدن این پروژه توافق هایی با سازمان منطقه آزاد اروند انجام شده است و امیدواریم با حمایت این سازمان تا پایان سال جاری این پروژه به سرانجام برسد.

شهردار آبادان گفت:از برنامه های مصوب شهرداری در سال جاری، پیاده رو سازی، تامین روشنایی و ساماندهی مبلمان شهری ساحل های اروند و بهمنشیر است تا این دو ساحل به فضایی قابل قبول تبدیل شود.

حویزاوی تعریض پل سید عباس در محدوده ایستگاه 12 را از دیگر برنامه های شهرداری عناون کرد و گفت:تعریض پل سید عباس و همچنین ساحل سازی محدوده ایستگاه 7 تا 12 به مرحله انجام مطالعات رسیده و پیش بینی می شود، مطالعات اجرایی آن تا 25 روز آینده انجام شود.

شهردار آبادان وضعیت نورپردازی و تامین روشنایی خیابان ها و معابر آبادان را نامطلوب توصیف کرد و گفت:از مشکلات اساسی آبادان، نبود روشنایی به ویژه در مناطق حاشیه ای و محلات کمتر توسعه یافته شهر است و سعی داریم تا پایان سال از لحاظ نورپردازی به حد استاندارد و در حد شهرهای کلان کشور برسیم.

وی باقی ماندن نوارهای حفاری در شهر را از علل آبگرفتگی خیابان ها و معابر عنوان کرد و افزود:بررسی ها نشان می دهد که کانال فعلی دفع آب های سطحی شهر بر اثر حفاری های برخی دستگاه های اجرایی دچار آسیب جدی شده است.

حویزاوی با بیان آغاز مناسب سازی نوارهای حفاری شهر، افزود:اجرای آسفالت این نوارها در مناطق کمتر توسعه یافته شهر در اولویت قرار گرفته است.

شهردار آبادان گفت: برای برطرف کردن مشکل آسفالت خیابان هایی در مناطق سلیچ غربی، شرقی و امیرآباد نیاز به بودجه ای 86 میلیارد ریالی داریم که در نشست با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند درخواست این بودجه را دادیم.

وی تصریح کرد: البته خیابان های هسته مرکزی شهر از جمله احمدآباد، ذوالفقاری و امیری نیز نیاز به مرمت دارد و برای ترمیم آن نیز به حمایت سازمان منطقه آزاد اروند نیاز داریم.

شهردار آبادان، اولویت نخست شهرداری آبادان را جمع آوری و پاکسازی نخاله ها در معابر خواند و گفت:امیدواریم بعد از مراحل قانونی این پروژه وارد مرحله عملیاتی شود.

حویزاوی تصریح کرد: مطالبات ما از ابتدای سال جاری عقب افتاده است و مکاتباتی که با معاون وزیر اقتصاد دارایی داشتیم امیدواریم تا پایان سال این مطالبات به شهرداری آبادان تزریق شود.

گفتنی است؛محمد حویزاوی روز 12 مهرماه سال جاری به عنوان شهردار جدید آبادان معارفه شد.