مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: بزرگترین سالن مسافری کشور در سالن جدید مسافری پایانه مرزی شلمچه با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری می رسد.

به گزارش مرور نیوز از خوزستان، مسعود مصدقی اظهار کرد: این سالن به عنوان بزرگترین سالن مسافری کشور شناخته می شود که در سال ٩٤ کار ساخت آن شروع شده است.

وی اضافه کرد: برای ساخت سالن جدید پایانه مرزی شلمچه، ٢٨٢ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برای این پروژه هزینه شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان افزود: سالن جدید دارای تعداد مناسبی گیت جهت تسهیل عبور و مرور مسافر، محل اسکان ادارات مرتبط، غرفه های عرضه موادغذایی، نمازخانه و همچنین محوطه سازی سالن مسافری است.

مصدقی ادامه داد: این سالن قرار است به دست آخوندی وزیر راه و شهرسازی که پنجشنبه ششم آبان ماه امسال به خوزستان سفر خواهد کرد به بهره برداری برسد.

وی در پایان یادآور شد: پیش بینی شده که روزانه ٥٠ هزار نفر از این سالن مسافری به کشور عراق تردد کنند.

پایانه مرزی شلمچه یکی از استراتژیک ترین پایانه های مرزی کشور است که در فاصله ١٣٠ کیلومتری مرکز استان قرار دارد و همه ساله در مراسم پیاده روی اربعین حسینی خیل عظیمی از مشتاقان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) از این پایانه جهت مشرف شدن به عتبات عالیات از این پایانه مرزی عبور می کنند.