مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: امسال با توسعه و افزودن رشته‌های مورد نیاز در تمامی حوزه‌های شهرستانی ۱۹ شرکت کننده در قالب ۱۷ رشته و ۲ گروه تیمی به مسابقات کشوری دعوت شدند.

به گزارش مرور نیوز از خوزستان، عبدالنبی سواعدی اظهار داشت: المپیاد ملی مهارت هرسال در سطح کشور و هر دو سال یک بار نیز در سطح ملی برگزار می‌شود.

وی افزود: هفدهمین مرحله مسابقات جهانی سال 2017 در ابوظبی برگزار می‌شود که که منتخبان مرحله کشوری به این مسابقه دعوت می‌شوند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه در شانزدهمین دوره مسابقات جهانی خوزستان موفق به کسب 4 مدال طلا، یک مدال نقره و 3 دیپلم افتخار شد، گفت: سال گذشته 14 فرد منتخب کشوری با 13 رشته و یک گروه تیمی به مسابقات جهانی دعوت شدند.

وی افزود: امسال نیز با توسعه و افزودن رشته‌های مورد نیاز در تمامی حوزه‌های شهرستانی 19 شرکت کننده در قالب 17 رشته و 2 گروه تیمی به مسابقات کشوری دعوت شدند.

سواعدی افزود: اداره کل فنی حرفه‌ای استان با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود از میان 4هزار و 500 شرکت کننده 19 شرکت کننده را برای تشکیل تیم استانی انتخاب و اعزام کرد.

وی با بیان اینکه 4 نفر از کارشناسان مهارتهای فنی خوزستان به دلیل سابقه‌های اجرایی در مسابقات به عنوان کارشناس مسئول کشوری و معاون ستادی انتخاب شدند، بیان کرد: هدف اصلی این قبیل مسابقات افزایش توان مهارتی و آموزشی فنی و حرفه‌ای است و همچنین در این مسابقات جایگاه آموزش‌های مهارت به درستی معرفی می‌شود.