مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: روزانه 42 میلیون مترمکعب گاز همراه نفت در خوزستان جمع آوری شده و برای جمع آوری سایر گازها نیز 13 پروژه دیگر تعریف شده است.

به گزارش مرور نیوز از خوزستان، بیژن عالیپور اظهار کرد: 13 پروژه با اعتبار هفت هزار و 500میلیارد ریال برای ساماندهی هفت میلیون مترمکعب گاز همراه در خوزستان تعریف شده و این پروژه ها در مرحله اجرا و یا ساخت هستند.

وی گفت: با دستور رهبر معظم انقلاب،800 میلیون دلار به صندوق توسعه ملی برای نگهداشت و افزایش تولید به شرکت ملی نفت ایران تخصیص یافت که 555 میلیون دلار از این میزان به این شرکت تعلق گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب درخصوص مدیریت پسماند نیز اظهارکرد: پیش از این در محل استقرار دکل های حفاری، آب های آلوده وارد زمین شده و آب های زیرزمینی دچار آسیب می شد اما با طراحی و اجرای سامانه های جدید مقدار نفوذ آب های آلوده کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه برنامه های جدی برای احیای کامل تالاب هورالعظیم وجود دارد گفت: تا سه سال پیش این تالاب به دلیل حفاری چاه های نفت خشک بود اما پس از سفر وزیر نفت دستور احیای آن صادر شد.

عالیپور ادامه داد: وزیر نفت در سفر خود به خوزستان عنوان کرده بود که وقتی ما توانایی نفت را از دریا استخراج نفت کنیم چرا باید تالاب هور العظیم خشک شود.

وی در خصوص میزان مشارکت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در طرح های خدمات شهری گفت:این شرکت سالانه سه تا چهارهزارمیلیارد ریال به سازمان های گوناگون کمک کرده و در یک سال و نیم گذشته نیز بالغ بر 500 میلیارد ریال به شهرداری های مختلف خوزستان پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به فعالیت های این شرکت در برنامه های فرهنگی و ورزشی خوزستان اظهار کرد: احداث سالن های چند منظوره در هفتگل، امیدیه، شادگان ، رامشیر، کارون و کوی پردیس از جمله این پروژه ها است.

رئیس کارگروه نفت و گاز شورای پدافند غیرعامل خوزستان با اشاره به لزوم توجه به بحث پدافند غیرعامل گفت: تمامی تصفیه خانه ها، تأسیسات، فاوا(واحدهای فناوری اطلاعات و ارتباطات)، و قسمت رایانه این شرکت از نظر مسائل امنیتی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی تحریم ها را یک فرصت برای این شرکت برشمرد و افزود: هم اکنون 41 درصد قطعات یدکی و کالای مورد نیاز ما از طریق کارگاه های درون استان و کشور تولید می شود.

عالیپور ادامه داد: تاکنون حدود هشت هزار قطعه درون کشور ساخته شده و 6 هزار قطعه دیگر نیز در حال ساخت است که امید است این میزان تولید به 100درصد برسد.

وی گفت: بیش از 80 درصد نفت کشور، خوراک مورد نیاز پتروشیمی ها و 16درصد گاز کشور در این منطقه تولید می شود.

وی همچنین اظهارکرد: جاده آبادان - ماهشهر - هندیجان با 910 میلیارد ریال توسط شرکت ملی مناطق نفتخیز ساخته و در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.