از سوی اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، حکم اسماعیل زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان عضو موظف برای سه سال دیگر تمدید شد.

به گزارش مرور نیوز از روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی مناطقه آزاد کشور، حکم اسماعیل زمانی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با عنوان عضو موظف برای حضور در هیات مدیره منطقه آزاد اروند برای سه سال دیگر تمدید شد. همچنین در احکام جداگانه دیگری، حکم محمد مخبر دزفولی و علی شمخانی نیز برای سه سال دیگر در هیات مدیره منطقه آزاد اروند به عنوان اعضای غیرموظف تمدید شد.

گفتنی است که این احکام با گذشت بیشتر از دو ماه از پایان احکام‌ هیات مدیره این سازمان ابلاغ می‌ شود. در این احکام آمده است: با عنایت به پیشنهاد دبیرخانه و تصویب شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی، بدین وسیله عضویت جنابعالی به مدت سه سال تمدید می شود.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت است که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.