اینستاگرام در آخرین به‌روزرسانی خود دو ویژگی جدید به ارمغان می‌آورد: «ناپدید شدن تصاویر به صورت دایرکت» و «ویدیوهای زنده در بخش استوریز».

به گزارش مرور نیوز، اینستاگرام اخیرا الهاماتی را از اسنپ‌چت گرفته است و این روند همچنان ادامه دارد. آخرین به‌روزرسانی این نرم‌افزار دو ویژگی جدید «ناپدید شدن تصاویر به صورت دایرکت» و «ویدیوهای زنده در بخش استوریز» را به همراه دارد.

ویژگی دوم که اینستاگرام پیش از این هم وعده آن را داده بود، احتمالا از اهمیت بیشتری برخوردار است و اگرچه اسنپ‌چت هنوز آن انجام نداده است- اما با توجه به محبوبیت این ویدیوی زنده در پریسکوپ و فیس‌بوک، تعجب‌آور نیست  که این ویژگی راه خود را به اینستاگرام باز کرده است.

قابلیت ویدیوی زنده اینستاگرام در بخش استوریز پدید آمده است و هنگامی که شما می‌خواهید تصویر یا ویدیویی را در بخش ویدیو اضافه کنید، به شما پیشنهاد می‌شود که ویدیوی زنده ضبط کنید و بفرستید. فالوئرهای اینستاگرام شما نیز می‌توانند برایتان کامنت بگذارند. البته بر خلاف ویدیوهای زنده در سایر اپلیکیشن‌ها، این ویدیوها در اینستاگرام فانی هستد و پس از دیده شدن، ناپدید می‌شوند.

اینستاگرام همچنین ویدیوهای زنده را در بخش جستجوی (explore) این اپلیکیشن قرار می‌دهد و بدین ترتیب شما می‌توانید ویدیوهای زنده کسانی که دنبال نمی‌کنید و ویدیوهایی را به اشتراک می‌گذارند که ممکن است به آنها علاقه مند باشید را نیز ببینید.

همچنین  ویژگی دیگر، ناپدید شدن تصاویر و ویدیوهایی است که در بخش دایرکت (مستقیم) برای یک کاربر یا یک گروه می‌فرستید. البته تنها می‌توانید این تصاویر و ویدیوها را برای کسانی بفرستید که شما را دنبال می‌کنند و در صورتی که آن فرد از مطالب فرستاده شده اسکرین شات بگیرد و یا دوباره آن را پخش کند، اینستاگرام به شما اطلاع می‌دهد.

پیام‌های ناپدیدشونده در بخش دایرکت، از همین امروز هم برای کاربران اینستاگرام قابل استفاده است، اما اگر می‌خواهید ویدیوهای زنده را هم تجربه کنید، باید تا هفته‌های آینده که این شرکت وعده داده، منتظر بمانید.