اولین نمونه دستگاه صنعتی سیار تولید آب آشامیدنی از هوا با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به تولید رسید.

به گزارش مرور نیوز، اولین نمونه دستگاه صنعتی سیار تولید آب آشامیدنی از هوا با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از مدیران و متخصصان مربوطه به تولید رسید.

در بازدیدی که به همین مناسبت عصر روز یکشنبه ۱۱ اسفندماه از شرکت تولیدی این دستگاه صنعتی صورت گرفت، مدیران و متخصصان مربوطه اطلاعاتی در خصوص فعالیت‌های انجام شده ارائه کردند. همچنین ستاری در جریان توانمندی‌های بسیار بالای متخصصان سازمان انرژی اتمی در این حوزه قرار گرفت و مقرر شد توسعه همکاری‌ها میان سازمان و صنعت در زمینه رفع نیاز‌های صنایع مهم کشور در آینده نزدیک در دستور کار دو معاونت ریاست جمهوری قرار گیرد.

‎این دستگاه صنعتی از سه بخش اصلی تشکیل شده است که شامل دستگاه تولید آب، مولد تولید برق و دستگاه بسته بندی اتوماتیک می‌شود. این دستگاه طی فرآیندی صنعتی به تولید آب و ذخیره سازی و تصفیه آن می‌پردازد.

‎دستگاه صنعتی قابل حمل تولید آب آشامیدنی از هوا در سه نوع با ظرفیت‌های ۵۰۰، ۱۰۰۰ و ۳۰۰۰ لیتر (تولید روزانه آب) قابلیت تولید دارد. از جمله قابلیت‌های این دستگاه صنعتی که می‌تواند در شرایط بحرانی و در مناطق آسیب دیده مورد بهره برداری قرار گیرد، می‌توان به بالاترین حد استاندارد‌های فیلتراسیون، تنظیم میزان املاح آب تولیدی، تنظیم میزان کلر یا ازن به منظور انطباق با استاندارد‌های روز دنیا، استریلیزاسیون با استفاده از لامپ فرابنفش و خنک سازی آب خروجی اشاره کرد.

‎از نظر فنی دستگاه صنعتی سیار تولید آب آشامیدنی از هوا می‌تواند در دمای ۱۵ تا ۴۵ درجه از رطوبت نسبی ۳۰ درصد تا ۱۰۰ درصد فعالیت کند.

‎عمل فیلتراسیون در این دستگاه در ۱۴ مرحله انجام می‌شود. این مراحل به منظور پاکسازی هوای ورودی، شفافیت بیشتر، حذف املاح و مواد آلی، زلالیت و تنظیم سختی آب صورت می‌گیرد.