دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: یکی از اهداف ستاد توسعه زیست فناوری این است که سهم اقتصاد زیستی را در اقتصاد کشور به 20 درصد برساند.

به گزارش مرور نیوز، مصطفی قانعی در خصوص اهداف کلان ستاد توسعه زیست فناوری اظهار کرد: باید سهم اقتصاد زیستی از اقتصاد کشور در طی 10 سال آینده به 20 درصد برسد که راه سخت و دشواری پیش رو داریم.

وی افزود: باید در ستاد به نحوی عمل کنیم و اسنادی به دولت ارائه کنیم تا آنها مجاب شوند که زیست فناوری می‌تواند ارزش آفرین باشد و نیاز به توجه بیشتر دولت دارد.

به گفته قانعی، در حال حاضر برخی کشورها هستند که اهمیت زیادی به حوزه زیست فناوری داده و 10 درصد اقتصاد کشور خود را از طریق اقتصاد زیستی تامین می کنند.

وی تصریح کرد: باید سهم کشاورزی، انرژی، تامین داروها و غیره را از زیست فناوری افزایش داده و کاربردهای زیست فناوری را در کشور بیشتر کنیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه تغییر نگرش اقتصاد نفتی در کشور ضروری است، تصریح کرد: باید تا سال آینده بسته اقتصاد زیستی را تهیه و به دولت ارائه کنیم تا سهم زیست فناوری را در اقتصاد کشور بالا ببریم.