وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هیچ‌گونه محدودیت بودجه برای توسعه خدمات مخابراتی در این شهرستان وجود ندارد.

به گزارش مرور نیوز، محمود واعظی امشب در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به آمادگی این وزارتخانه برای تخصیص اعتبارات لازم در راستای رفع مشکلات مخابراتی این شهرستان و روستاهای تابعه اظهار داشت: اولویت رفع مشکلات تلفن و اینترنت در روستاهایی با جمعیت بالا است و به ترتیب روستاهایی با جمعیت بالای 20 خانوار تا پایان دولت در سه مرحله انجام می‌شود.

وی افزود: اینترنت نسل سه و چهار دو اپراتور در مناطق و مراکز پرجمعیت این شهرستان راه‌اندازی می‌شود همچنین مرکز سوئیچ این منطقه با برنامه‌ریزی شرکت مخابرات با سرعت در حال پیگیری است از سویی تلاش می‌شود در کمترین زمان قطعی تلفن روستاهایی که از گذشته تلفن داشته‌اند و به هر دلیلی قطع‌شده و برقرار نشده است متصل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بابیان اینکه هیچ‌گونه محدودیت بودجه برای توسعه خدمات مخابراتی در این شهرستان وجود ندارد، عنوان کرد: در رابطه با شبکه WLL سرمایه‌گذاری بسیار بزرگی در کل کشور در یک مقطع زمانی انجام شد اما فرهنگ استفاده از آن تحقیق نشد و فقط امکاناتی برای این شبکه‌ها احداث شد و در حال حاضر شرکت مخابرات تلاش می‌کند مشکلات این شبکه داده را نیز رفع کند.

وی از راه‌اندازی شبکه اینترنت پرسرعت در روستاهای فاقد این امکان در استان لرستان خبر داد و گفت: در سه سال گذشته در این دولت نگاهی ویژه به این استان شده و زیرساخت‌های ICT آن گسترش‌یافته به‌گونه‌ای که قابل‌مقایسه با دیگر مناطق کشور نیست.

واعظی افزود: در حال حاضر در این شهرستان پهنای باند نسبت به سه سال گذشته چهار برابر، شبکه انتقال سه برابر و مشترکین اینترنت دو و نیم برابر شده است و در صورت رفع مشکلاتWLL  به‌جز دو سه تا روستا به همه روستاها حداقل یک خط تلفن داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور راه‌اندازی مراکز پست‌بانک در این شهرستان نیز پیگیری‌هایی با استاندار لرستان انجام می‌شود تا در ضمن طراحی مکانیزمی خاص که در کل استان ازجمله این شهر پیاده شود امکان راه‌اندازی پست‌بانک در مناطق موردنظر ایجاد شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به لزوم واگذاری فعالیت‌های در اختیار دولت به بخش خصوصی اشاره و خاطرنشان کرد: وحدت رویه برای خدمت‌رسانی مهم‌ترین سرمایه استان لرستان است و با به‌کارگیری همه پتانسیل‌ها در فضای دوستی و هم‌فکری همه مدیران و مسئولان می‌توانند نسبت به محرومیت‌زدایی از این منطقه اقدام کند.

وی بابیان اینکه پیروی از مسائل سیاسی سبب ایجاد تفرقه می‌شود، گفت: به گفته رئیس‌جمهور ما در این دولت پنهان‌کاری با مردم و مقام معظم رهبری نداریم چراکه قرار است برای ملتی که به ما رأی داده‌اند کارکنیم بنابراین باید این روحیه را حفظ کنید.

واعظی مسئله اشتغال جوانان را از مسائل اصلی و دغدغه نخست دولت ذکر کرد و افزود: در سه سال گذشته تلاش شده بستر اشتغال‌زایی بارونق اقتصادی فراهم شود چراکه اشتغال زمانی به وجود می‌آید که کسب‌وکار رونق بگیرد و دولت در کنار ملت با مشارکت بخش خصوصی در این زمینه کار کند و این‌گونه اشتغال تولید می‌شود.

به گفته وی دولت تلاش می‌کند از ظرفیت جوانان مستعد در تمامی حوزه‌ها استفاده‌ای مطلوب کند و در این راستا وزارتخانه مرتبط با راه‌اندازی شرکت‌های مرتبط و اعطای تسهیلات موردنیاز به جوانان فرصت کار و اشتغال می‌دهد.