یک روز قبل از رونمایی رسمی گوشی Pixel phone محصول شرکت گوگل، تصاویری از این گوشی در اینترنت و شبکه های اجتماعی منتشر شد.

به گزارش مرورنیوز از گاردین، قرار است این گوشی امروز (چهارم اکتبر) رونمایی شود و تصاویر منتشر شده از گوشی Pixel در تاریخ سوم اکتبر (روز گذشته)، دو نمونه از این گوشی را با اندازه های متفاوت نشان می دهند که به پورت سریع USB-C مجهز هستند، از یک رابط جدید بهره می برند، امکان برقراری تماس های ویدیویی را فراهم می کنند و ابزار دیجیتالی Google Assistant را در اختیار کاربر می گذارند. 
قرار است هردو نمونه گوشی با 32 گیگابایت یا 128 گیگابایت حافظه درونی، 4 گیگابایت RAM، پردازنده 821 محصول Qualcomm، نمایشگر AMOLED، اسکنر اثر انگشت در پشت گوشی، دوربین جلویی با وضوح تصویر 8 گیگابایت و دوربین اصلی با وضوح تصویر 12 گیگاپیکسل و قابلیت تثبیت دیجیتالی تصویر، عرضه شوند. 
تولید گوشی هوشمند Pixel phone توسط گوگل، نقطه عطفی برای این شرکت محسوب می شود و آن را در جریان رقابت آشکار با شرکت اپل و گوشی iPhone، پیش می اندازد. شرکت های اپل و گوگل در مقایسه با سایر تولید کنندگان، دارای این مزیت تجاری هستند که هردو توانایی تولید نرم افزار و سخت افزار مورد نیاز گوشی های هوشمند را دارند. 
بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ جهان از جمله سامسونگ، از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند، اما توانایی توسعه پویای سیستم عامل را ندارند و صرفا به تغییر این سیستم عامل های موجود اکتفا می کنند. 
گوگل پیش از این برای عرضه گوشی های هوشمند خود از نام تجاری Nexus استفاده می کرد که با تولید کنندگانی همچون Huawei، LG و HTC همکاری دارند. اما اکنون از نام تجاری Pixel به طور اختصاصی بهره می برد و در دو تبلت Chromebook Pixel و Pixel C از آن استفاده کرده است.