جف بزوس در استارت آپی سرمایه گذاری کرده که مشغول توسعه فناوری هایی برای برنامه ریزی مجدد سلول های بدن و معکوس کردن پیری است.

به گزارش مرورنیوز، یک استارت آپ جدید با هدف معکوس کردن پیری با سرمایه جف بزوس آزمایشگاهی در انگلیس افتتاح می‌کند.

استارت آپ «آلتوس لبز» (Altos Labs) ۲۷۰ میلیون دلار سرمایه برای توسعه «فناوری برنامه ریزی مجدد بیولوژی» جمع آوری کرده است.

این فناوری روشی برای جوانسازی سلول‌ها ارائه می‌کند و به عقیده محققان می‌توان از آن برای جوانسازی کل بدن حیوانات و در نهایت افزایش طول عمر انسان استفاده کرد.

«شینای یاماناکا» محققی که در سال ۲۰۱۲ برای کشف برنامه ریزی مجدد سلول‌ها برنده جایزه نوبل شد نیز رئیس هیأت مشاوران علمی این شرکت است و البته دستمزدی دریافت نمی‌کند.

یاماناکا طی تحقیقاتش کشف کرد با افزودن ۴ پروتئین به سلول‌ها می‌توان به آنها دستور داد به حالتی بازگردند که ویژگی‌های سلول‌های بنیادی جنینی در آن دیده می‌شود.

کارلوس ایزپیسوا بلمونت یک محقق اسپانیایی نیز به این شرکت می‌پیوندد. او کشفیات مذکور را روی موش‌های زنده آزمایش کرد و نشانه‌هایی از معکوس شدن پیری در آنها رصد کرد. در همین راستا فناوری برنامه ریزی مجدد را اکسیر حیات نامید. او پیش بینی می‌کند عمر انسان را با کمک این فناوری می‌توان تا ۵۰ سال افزایش داد.

البته در آزمایش انجام شده روی موش‌ها، در بخشی از حیوانات نشانه‌هایی از جوان شدن بافت‌ها رصد شد. در بقیه موش‌ها تومورهایی به وجود آمد.