یک شرکت تجاری در آمریکا از تولید بازوی رباتیکی خبر داده که به صورت خودران قابل استفاده بوده و برای خنثی کردن مین های دریای به کار می رود.

به گزارش مرورنیوز، خنثی کردن مین های دریایی یکی از اقدامات دشوار و خطرناک است که شرکت آمریکا یی RE۲ Robotics برای حل این مشکل یک بازوی رباتیک خودران تولید کرده است.

تولید این محصول حاصل انعقاد یک قرارداد ۹.۵ میلیون دلاری توسط این شرکت با اداره تحقیقات نیروی دریایی ارتش آمریکا است. بازوی رباتیک یادشده که از راه دور نیز قابل کنترل است، مجهز به نرم افزار بصری رایانه ای برای بررسی محیط دریا و شناسایی مین هاست. یک نرم افزار دیگر نیز ابزار خنثی سازی مین را بر روی مین های دریایی نصب می کند.

همچنین مجموعه ای از حسگرها بر روی بازوی رباتیک مذکور نصب شده تا توان هدایت خودکار و آگاهی آن از محیط اطراف افزایش یابد. ربات یادشده بر همین اساس می تواند واکنش های دقیق تری به محیط اطراف نشان دهد.

ربات یادشده می تواند تا عمق ۳۰۰ متری آب فرو رفته و مین هایی با حداکثر وزن ۵.۲ کیلوگرم را خنثی کرده و از آب بیرون بکشد. شناسایی و خنثی سازی خودکار مین های زیردریایی در عمق اقیانوس مزیت مهم این ربات است که می تواند جایگزینی برای غواصان باتجربه باشد.