دومین دوره طرح جامع «از مهارت تا اشتغال» با هدف توانمندسازی فعالان حوزه مهارت‌های نرم با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی برگزار می شود.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال ، دومین دوره طرح جامع از مهارت تا اشتغال با هدف توانمندسازی فعالان حوزه مهارت‌های نرم، برنامه‌نویسی پایتون، دیجیتال مارکتینگ و علوم اجتماعی برگزار می‌شود.

این دوره با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با محوریت توانمندسازی، مهارت‌افزایی و موفقیت شغلی به صورت بوت کمپ در چهار بخش مهارت‌های نرم، برنامه‌نویسی پایتون، دیجیتال مارکتینگ و علوم اجتماعی برگزار خواهد شد.

در حال حاضر یکی از دغدغه‌های جوانان در حین و پس از فارغ‌التحصیلی، مهارت‌آموزی در رشته تحصیلی، اشتغال و دستیابی به رشد و بالندگی علمی است. فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در مسیر کسب تجربه و عینی‌سازی آموخته‌های خود، ایده‌ها و اهداف ارزشمندی را پرورش داده‌اند که رسیدن به این اهداف ملزم وجود بسترهای عملی و فراگیری دانش از صاحبان تجربه است.

طرح جامع از مهارت تا اشتغال نیز با همین هدف طراحی شده تا بستر رشد، توسعه و رسیدن به اهداف را برای جوانان فراهم کند.

علاقه‌مندان و مشارکت کنندگان در در این طرح ابتدا روی مهم‌ترین مساله روز دنیا که توانمندسازی در مهارت‌های نرم است، ورود می‌کنند و سپس با برگزاری ۴۸ ساعت کارگاه توانمندسازی تعاملی و مساله محور به کار خود ادامه می‌دهند. ارائه فرصت‌های داوطلبانه، بستر کسب تجربه و به کارگیری مهارت‌های ارائه شده در محیط واقعی کار برای جوانان نیز در این دوره دیده شده است.

در ادامه بر اساس نیاز سازمان‌ها و مخاطبین، مسیر توانمندسازی تخصصی (مهارت سخت) در سه بخش دیجیتال مارکتینگ، برنامه نویسی پایتون و علوم اجتماعی به همراه تضمین استخدام برترین دانش‌پذیران و همچنین تسهیل ورود ایده‌پردازان به شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد نیز فراهم شده است.

این دوره آموزشی از ۷ مهرماه ١٤٠٠ آغاز می‌شود.