کارشناسان اروپایی هشدار می‌دهند با افزایش میزان خرید و استفاده از خودروهای برقی ضروری است نیروی کار در این قاره برای مهارت آموزی مجدد اقدام کنند.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از رویترز، تولید خودروهای برقی متعدد در قاره اروپا تغییرات اساسی در صنعت اتومبیل سازی ایجاد می‌کند و لذا باید برنامه‌های مهارت آموزی مجدد در این قاره اجرا شود تا نیروی کار بتواند برای آینده‌ای آماده شود که هدف از تولید اتومبیل در آن به صفر رساندن میزان انتشار آلاینده‌های زیست محیطی است.

گروه صنعتی پلتفرم الکتروموبیلیتی، در گزارش تازه خود در این زمینه تصریح کرده که تا سال ۲۰۳۰ میزان استخدام در صنعت خودروسازی کمتر از یک درصد کاهش می‌یابد. تعداد افراد شاغل در این صنعت فعلاً در حدود ۵.۷ میلیون نفر است.

در عین حال، مشاغل مرتبط با تولیدکنندگان و تأمین کنندگان سنتی موتورهای احتراقی به ترتیب ۲۰ و ۴۲ درصد کاهش می‌یابد و در مجموع نیم میلیون شغل مرتبط با این خدمات در صنایع خودروسازی از بین خواهند رفت. زیرا تولید خودروهای برقی به تخصص‌های دیگری نیاز دارد. همچنین استخدام در بخش‌های مرتبط با فناوری‌های به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ای ده درصد رشد کرده و ۳۰۰ هزار نیروی جدید در این بخش استخدام می‌شوند.

کمیسیون اروپایی از ممنوعیت تولید و عرضه خودروهای جدید بنزین سوز و دیزلی تا سال ۲۰۳۵ خبر داده و بسیاری از کشورهای اروپایی نیز قوانین مشابه مستقلی در این زمینه وضع کرده‌اند. از همین رو باید افراد مهارت‌های تازه‌ای در ارتباط با تولید خودروهای برقی کسب کنند تا بتوانند شغل‌های خود را حذف کنند.