یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید دستگاه های نساجی با قیمت پایین تر از نمونه های خارجی شده است.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از معاونت علمی و فناوری، انجام صحیح شل پیچی و سفت پیچی نخ ، از اساسی‌ترین مراحل روند تولید و کاربرد انواع دستگاه‌های وایندر نخ است. تولید این دستگاه توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی، با کیفیت استاندارد، سبب شده است که در حوزه ریسندگی و بافندگی صنعتی، بسیاری از نیازهای داخلی مرتفع شود.

فرید وکیلی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان درباره تولید محصول کاربردی در صنعت نساجی گفت: به طور خلاصه کار دستگاه وایندر نخ، تولید دوک‌ها یا بوبین‌هایی است که بر روی آن‌ها نخ به صورت منظم و با تراکم خاصی پیچیده شده است. این دوک‌ها در مصارف رنگرزی، دوخت، بافت و حتی فرش‌بافی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید بسته‌های دوک با پیچش حرفه ای تضمین کننده کیفیت تولید در مراحل بعدی است، گفت: از شاخصه‌های مهم این دستگاه می‌توان به بومی بودن تمامی مراحل تولید آن اشاره کرد و این محصول هزینه کمتری نسبت به رقبای خارجی دارد چون صفر تا صد محصول داخل ایران تولید شده است.

وکیلی خاطر نشان کرد: از مزیت‌های اصلی این دستگاه می‌توان به نخ تولیدی دستگاه اشاره کرد که کیفیت و پیچش خوبی دارد و برای ریسندگی و مواردی از این دست، مناسب است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان خاطر نشان کرد: این محصول نمونه‌های خارجی از کشورهایی مانند هند، ترکیه، چین و حتی سوئیس دارد اما نمونه داخلی باکیفیت بالا، همانند محصول این شرکت وجود ندارد.

وی ادامه داد: در این شرکت عملکرد، سرعت و مکانیزم دستگاه‌ها با توجه به نیاز مشتری بومی‌سازی می‌شوند. این محصول تاکنون، صادرات نداشته است اما مسئولان شرکت در حال آماده سازی و تدارک، برای صادرات محصولات هستند و در آینده نزدیک شاهد این اتفاق خواهیم بود.