فراخوان نظرخواهی تخصصی درباره پیش نویس مربوط به «ضوابط مدیریت و ساماندهی منابع عددی اینترنتی» و «آئین نامه تأیید نمونه تجهیزات ICT» توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شد.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیش نویس «آئین نامه تأیید نمونه تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات » با هدف اعمال استانداردها، ضوابط و نظام‌های کنترل کیفی و تأیید نمونه تجهیزات (Type Approval) در ارائه خدمات، توسعه و بهره‌برداری از شبکه‌های مخابراتی، پستی و فناوری اطلاعات در کشور تدوین شده است.

این پیش نویس به منظور بازنگری مصوبه ۵۳ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و با هدف اطمینان از سازگاری تجهیزات ارتباطی و فناوری اطلاعات با استانداردها و الزامات فنی ملی و بین المللی، حفظ سلامت و ایمنی در استفاده از تجهیزات، عدم اختلال تجهیزات در شبکه‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات در رگولاتوری تنظیم و برای نظرخواهی عمومی منتشر شده است.

همچنین پیش ‌نویس «ضوابط مدیریت و ساماندهی منابع عددی اینترنتی » به منظور بازنگری در مصوبه ۱۷۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و بر اساس اهداف کلان سیاستگذاری، مدیریت یکپارچه تخصیص منابع شبکه ملی اطلاعات ، مدیریت بهره‌برداری منابع ملی و بین ‌المللی مورد استفاده در شبکه ملی اطلاعات، نظارت و پایش برای بهره‌برداری بهینه از منابع شبکه ملی اطلاعات و ایجاد امکان مزیت‌بخشی کیفی و اقتصادی در دسترسی به خدمات و محتوای شبکه ملی اطلاعات، تدوین شده است.

امکان ارائه نظرات تخصصی در خصوص این دو آئین نامه به منظور جلب مشارکت تمامی ذینفعان و صاحب نظران حوزه ICT در تدوین مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و بهره‌مندی از دیدگاه‌های تخصصی آنان، تا اول آذر ماه جاری روی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فراهم شده است.

علاقه مندان می‌توانند با مراجعه و ثبت نام در تالار گفتگوی رگولاتوری به آدرس forum.cra.ir یا پورتال این سازمان به نشانی www.cra.ir، منوی تالار گفتگو، پس از مطالعه پیش نویس ها، نظر و پیشنهادهای خود را درباره این موضوعات درج کنند.

مشاهده فراخوان‌های «آئین نامه تأیید نمونه تجهیزات ICT» و « ضوابط مدیریت و ساماندهی منابع عددی اینترنتی» در این‌ لینک قرار دارد.